Hamburg, oraş fără maşini – un proiect ambiţios, cu termen de finalizare în 20 de ani

1

Oraşul Hamburg are un plan ambiţios pentru următorii 15 – 20 de ani: să devină un spaţiu în care maşinile să nu mai fie necesare. Scopul proiectului este de a face oraşul mai verde, mai curat şi mai plăcut pentru locuitorii săi, notează Inhabitat.

 

 

Grünes Netz (Green Network – Reţeaua verde) este numele proiectului, care ţinteşte să creeze „poteci” pentru biciclete sau mers pe jos, care să lege toate spaţiile verzi care există în prezent în oraş şi care să ofere locuitorilor oraşului posibilitatea de a se deplasa oriunde doresc fără maşini (inclusiv celor care fac naveta spre locul de muncă, în oraş). Această reţea verde va fi construită în următorii 15 – 20 de ani şi va conecta parcurile, locurile de joacă, grădinile comunitare, ba chiar şi cimitirele din oraş. În total, 40% din acest al doilea mare oraş al Germaniei va fi acoperit de această reţea verde. Localnicii şi turiştii vor fi, astfel, încurajaţi să meargă pe jos sau cu bicicleta prin tot oraşul.

Apariţia acestui plan nu este întâmplătoare: Hamburgul recunoaşte nevoia schimbării şi adaptării din cauza încălzirii globale. În ultimii 60 de ani, temperatura medie a oraşului a crescut, la fel şi nivelul mării (cu 20 de centimetri şi, până în anul 2100, se aşteaptă ca acesta să crească cu încă 30 de centimetri). Un oraş fără maşini va produce mai puţină poluare, mai puţine emisii de gaze de seră, iar drumurile de legătură între spaţiile verzi vor ajuta şi la evacuarea apei în caz de furtuni severe. Structura verde va contribui, fără îndoială, la o mai bună stare de sănătate publică a oraşului.

 

 

Proiectul face parte dintr-o tendinţă în creştere, în special în Europa, de a crea reţele extinse pentru mersul cu bicicleta, care să cuprindă nu doar centrele oraşelor sau inelele de ocolire, ci şi suburbiile, care să fie, astfel, conectate şi altfel cu zonele de centru, nu doar prin şosele. Probabil cel mai ambiţios proiect de acest fel de până acum îi aparţine capitalei Danemarcei, Copenhaga, care construieşte 26 de super-autostrăzi pentru biciclete şi plănuieşte să devină „neutră” din punct de vedere al emisiilor de carbon până în anul 2050.

 

Surse, foto şi mai multe detalii: Inhabitat, ArchDaily

 

Puteţi citi şi:

VIDEO Cum te mişti în oraşul bicicletelor

FOTO Cum se simte Vilnius, cea mai verde capitală europeană

Dunărea şi oamenii ei se cunosc cel mai bine de pe bicicletă

VIDEO Copenhaga – Roşia Montană. Călătoria lui Tică Darie pe bicicletă


Un comentariu

  1. Pai n-au un primar adevarat sa le faca, sosele suspendate pana in mijlocul orasului, sa transforme parcurile in depozite de betoane, sa creasca inaltimea zonelor protejate de 2-10 ori, sa..

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger