Hainele pot influența percepția asupra rasei, arată un studiu realizat de câteva universități americane. Cercetătorii i-au îmbrăcat pe voluntari în haine business sau în salopete de muncă și i-au rugat pe câțiva privitori să îi clasifice în albi și negri.
Oamenii de știință au observat că există mai multe șanse ca oamenii să fie considerați albi dacă sunt îmbrăcați în ținută business și negri, în salopetă. 4% este procentul cu care participanții erau mai înclinați să considere fețele mai greu de clasificat într-o rasă ca fiind din rasa neagră dacă voluntarii respectivi purtau salopetă.
Cu alte cuvinte, cele mai ambigue fețe erau considerate negre în 61% din dățile când purtau costum și în 65% din dățile când purtau salopetă.
Cercetătorii au observat și ezitările participanților când stabileau rasa. Chiar dacă ei considerau că o persoană care purta costum era neagră, ei aveau o ezitare spre a alege “alb” înainte de a lua decizia.
“Rezultatele sugerează că ceea ce ne așteptăm să vedem din cauza stereotipiilor ne poate schimba ceea ce vedem, de fapt, la o persoană”, spune autorul studiului, Joe Freeman.
El explică faptul că deciziile referitoare la rasă, gen și vârstă schimbă felul în care relaționăm față de oameni și afectează felul în care ne comportăm.