Thierry Guetta, cunoscut în lumea street art ca Mr Brainwash și recunoscut pe străzile londoneze după tag-ul MBW, expune începând cu data de 1 august într-un spațiu underground, The Old Sorting Office din centrul Londrei, în cadrul unui eveniment care va sta la baza următorului videoclip al DJ-iului David Guetta.
Expoziția face parte dintr-un proiect în colaborare cu celebrul DJ David Guetta, care va susține un concert în settingul street pop art amenajat în hala industrială. Evenimentul a fost documentat de Mr. Brainwash iar filmările vor fi folosite pentru videoclipul piesei Metropolis, care urmează să fie lansat spre sfârșitul lunii septembrie. Expoziția a fost promovată printr-un paste-up uriaș cu portretul lui Kate Moss, o imagine care reprezintâ în sine garanția unui PR reușit.
Chiar dacă la eveniment au avut privilegiul să ajungă doar cei care cunoșteau pe cine trebuie și citeau blogurile care trebuie, publicul a fost invitat să participe la un proiect de artă colaborativă și să uploadeze pe site-ul http://guettamrbrainwash.vice.com mostre de “inspirație creativă” – imagini care pot surprinde artă, arhitectură și spațiu public, dar și oameni, care vor fi incluse într-un colaj online. Câștigătorul va primi din partea Burn o excursie VIP la următorul concert David Guetta în Brazilia.
“L-am cunoscut pe Thierry acum mulți ani. Eram urmărit în Paris de acest nebun care nu se oprea din filmat. Apoi, din întâmplare, am văzut Exit Through the Gift Shop și mi-am dat seama că este aceeași persoană. L-am căutat și i-am propus să colaborăm și apoi, spre surprinderea nostră, am convins și Burn să susțină proiectul”, spune David Guetta. Cele mai cunoscute colaborări ale lui MBW de până acum sunt coperta albumului
Maddonei, Celebration, și o campanie de stickere pentru promovarea albumului I’m With You, lansat anul trecut Red Hot Chili Peppers, pe care a semnat și coperta.
Guetta și-a făcut debutul în artă ca antreprenor, cumpărând tricouri cu câțiva dolari pentru a le revinde cu sute de ori mai mult cu un “designer print”. În acea perioadă mergea peste tot cu o cameră video în mână și documenta propria experiență de viată, reacțiile oamenilor în fața camerei și, în principiu, orice mișca, cu pasiunea și consecvența unui obsesiv-compulsiv tipic și cu ambiția de a face cel mai bun documentar despre street art. Azi este unul dintre cei mai comerciali și controversați artiști din lume, lucrează cu stickere, paste-up-uri, graffiti, colaj și alte tipuri de intervenție vizuală, remixând elemente din iconografia pop într-un stil tributar lui Andy Warhol, dar și lui Bansky, prin tehnică. De altfel, MBW se autocaracterizează ca fiind cea mai bună lucrare a lui Banksy.
MBW este acum un brand la care lucrează o echipă de executanți (majoritatea lucrărilor au la baza ideea artistului dar sunt produse de o echipă de asistenți) și care are în spate un adevărat aparat de marketing și generator de buzz – este singurul artist care oferă “promoții” la vernisaj, primii 250 de vizitatori primind printuri personalizate șo s-a folosit intens de imaginea anturajului său artistic pentru a atrage atenția media. Remixul, principala sa formă de expresie, este în sine o sursă de endorsment prin asicierea cu cele mai puternice iconuri pop, de la celebrități până la branduri și lucrări celebre de artă asupra cărora face intervenții ironice, cu trimitere în zona artistică – Regina Elizabeta cu un spray de vopsea în mână, portretul lui Marilyn Monroe semnat de Andy Warhol remixat cu fețele altor pop iconuri contemporane etc..