Grenoble, primul oraş european care interzice publicitatea stradală

4

Administraţia oraşului francez a decis luarea unei măsuri fără precedent în Europa: va desfiinţa panourile publicitare din spaţiul public, catalogate drept “prea agresive.” Odată încheiat contractul dintre primăria Grenoble şi firma care administrează panourile, autorităţile au decis să nu reînnoiască acest contract şi să debaraseze oraşul de reclame.

 

Outdoor-Advertising

 

Éric Piolle, primarul oraşului, a declarat că vrea să “elibereze spaţiul public şi să dezvolte în paralel mijloace de expresie pentru cetăţeni,” dar mai ales că vrea să pună punct unui model de administraţie “depăşit” şi “prea agresiv,” care permite publicităţii să invadeze străzile. Astfel, începând cu ianuarie anul viitor, vor fi demontate 326 de suporturi pentru mesaje publicitare, printre care 64 de billboard-uri. Prin aceste măsuri, se vor elibera 2.000 de metri pătraţi acoperiţi anterior cu mesaje publicitare. Potrivit unui comunicat al primăriei, în unele din locurile astfel eliberate, vor fi plantaţi circa 50 de puieţi, pentru regenerarea spaţiilor urbane. Un alt angajat al administraţiei, responsabil pentru spaţiile publice, a anunţat că în locul unora dintre fostele panouri publicitare, vor fi amenajate panouri destinate iniţiativelor sociale şi culturale din zona Grenoble, care îşi vor putea promova gratuit activităţile.

Primăria Grenoble câştiga din publicitatea stradală circa 600.000 de euro, însă estimările pentru 2015 arată că aceasta ar fi scăzut la 150.000 de euro, dată fiind prăbuşirea preţurilor pentru reclame.

Un al exemplu relevant de luptă împotriva “poluării vizuale” generate de reclamele outdoor este cel al oraşului Sao Paulo, care a interzis afişajele stradale cu scopuri comerciale în 20006. Nici Bucureştiului, a cărui relaţie cu publicitatea e documentată în fotoreportajul lui Mădălin Nicolaescu, nu i-ar strica o “dietă” mai săracă în reclame

Sursa: Le Point

 

Puteţi citi şi:

FOTO Bucureşti, un oraş înfăşurat în publicitate

FOTO Cine mi-a furat reclama


4 comentarii

  1. O inițiativă excelentă din partea primăriei din Grenoble.
    Asemenea idei ar fi binevenite pentru toată Europa.

    Cînd mă gindesc la jaful de proporții uriașe permis în România unei corporații austriece care s-a îmbogățit devenind miliardară prin valorificarea lemnului tăiat din pădurile seculare românești…
    În timp ce Austria se mîndrește cu tezaurul ei verde pe care l-a trecut sub protecție ca fiind rezervație națională , o mînă de corupți au înlesnit jaful contra naturii din România.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger