După alte câteva tentative, compania Google reia strategia de a se cuceri lumea reţelelor sociale. Lansat ieri, în variantă beta, Google se vrea un serviciu de socializare mult mai focusată, insistând mult pe chestiuni legate de privacy şi de controlul utilizatorului asupra informaţiilor partajate.
După Google Buzz, Orkut şi Google Wave, prin care compania-gigant a încercat să se stabilească pe piaţa socializării online, urmează Google+. După acum aflăm de pe pagina acestuia, noul serviciu se ocupă de „distribuirea evenimentelor din viaţa reală, regândită pentru web”. Deşi reţelele sociale apărute ca ciupercile după ploaie n-au reuşit până acum să destabilizeze laurii Facebook, ajuns de curând la 750 de milioane de utilizatori, Google+ promite o cu totul abordare a relaţiilor virtuale de prietenie, fiind conceput pentru grupuri mai bine localizate – prieteni, vecini, parteneri pentru diferite hobby-uri etc. „În viaţa reală, nu avem pereţi şi ferestre, ci acolo îţi pot vorbi pentru că ştiu cine se află în încăpere. Însă în lumea online, avem o căsuţă de Partajare, prin care putem împărtăşi totul cu lumea întragă,” a declarat Bradley Horowitz, de la Google, pentru The New York Times.
Pentru moment, nu putem merge decât pe încredere în evaluarea noului model de socializare, atâta vreme cât Google+ se află încă în stadiul de testare. Deocamdată ne putem înscrie adresele de email pe lista de aşteptare, urmând să primim invitaţii la fel ca în perioada de începuturi a serviciului Gmail. Cursa după vizitatori este însă din ce în ce mai strânsă, iar potrivit statisticilor comScore, bătălia între Google şi Facebook a arătat în luna mai cam aşa: în timp ce site-urile Google, inclusiv YouTube, au avut luna trecută 180 de milioane de vizitatori, Facebook a avut 157,2 milioane. Dar cei care au intrat în reţeaua socială au vizualizat 103 miliarde de pagini, petrecând o medie de 375 de minute pe site, în vreme ce pe Google au fost vizionate doar 46,3 miliarde de pagini, media timpului petrecut online fiind de 231 de minute.
Sursa: Tech Crunch