În contextul celei mai mari crize a refugiaților și imigranților de la cel de-Al Doilea Război Mondial încoace, Google a donat 1 milion de euro organizațiilor care oferă asistență umanitară la fața locului și a lansat o campanie în care îi îndeamnă pe utilizatori să contribuie și ei financiar pentru întrajutorarea refugiaților, compania urmând să dubleze suma. Mai exact, Google va adăuga un euro la fiecare euro donat de utilizatori, până va atinge un obiectiv de 10 milioane.
Donațiile vor ajunge direct la Network for Good, o platformă online pe care se strâng fonduri pentru organizații caritabile și nonprofit. Sumele strânse în cadrul campaniei Google, care au depășit deja 5 milioane de euro, urmează să fie distribuite către patru organizații nonprofit care oferă asistență refugiaților și imigranților – adăpost, apă, mâncare și îngrijiri medicale – și se ocupă de securitatea și de respectarea drepturilor persoanelor aflate în dificultate. Google va acoperi toate costurile pentru procesarea donațiilor făcute de utilizatori, astfel încât acestea să ajungă integral la cei care au nevoie de ele.
Toate donațiile vor fi împărțite în mod egal între organizațiile Salvatii Copii, Medici fara Frontiere, Înaltul Comisariat pentru Refugiați al ONU și Comitetul Internațional pentru Salvare. Oamenii care nu au niciun cont Google pot dona direct pe site-ul acestor ONG-uri, însă compania americană nu va putea egala aceste donații. Se poate dona de mai multe ori.