Ghid de meditație pentru începători

3

Meditația are beneficii asupra sănătății mintale, susțin oamenii de știință, și este la îndemâna oricui, depășind imaginea de disciplină spirituală bizară. Veteranii folosesc meditația pentru a depăși stresul post-traumatic, dar și vedetele meditează, printre acestea numărându-se Gwyneth Paltrow și David Lynch.

Meditația nu este, așa cum se crede, grea, de lungă durată, dureroasă sau complicată, ori religioasă. Meditația este simplă și ușoară și oricine poate beneficia de pe urma ei. Iată câte sfaturi pentru începători:

1. Găsește-ți timp liber, aproximativ 20 de minute, și un loc cât se poate de calm și liniștit! Meditație întreruptă de laptop sau BlackBerry nu prea se poate.

2. Stai jos și fă-te confortabil! Unele tradiții folosesc anumite poziții în timpul meditației, cum ar fi poziția lotus. Dacă te simți confortabil în această poziție câteva minute, poți încerca, dacă nu, stai pe un scaun.

3. Nu face ceva, doar stai acolo! Nu te lansa imediat în ce crezi că înseamnă mediația. Lasă-ți corpul și mintea să se liniștească. Viața e suficient de agitată, nu face și mediația stresantă și grăbită!

4. Alege ceva și centrează-ți atenția asupra lucrului respectiv! Poate fi respirația, o imagine, reală sau imaginată, poate fi un sunet sau un cuvânt pe care îl repeți în minte sau cu voce. Cel mai celebru sunet folosit este “om” cu rostirea prelungită a sunetului “m”.

5. Când mintea începe să hoinărească, întoarce-o ușor către lucrul pe care l-ai ales!

6. Când mintea începe să hoinărească din nou, întoarce-o ușor către lucrul pe care l-ai ales! Mintea este o mașină de hoinărit. Meditația nu înseamnă să ai mintea goală, ci înseamnă să-ți liniștești mintea ușor folosind tehnica concentrării pe un anumit lucru. Pe măsură ce meditezi, vei observa că mintea devine mai liniștită.

7. Când mintea începe să hoinărească din nou, întoarce-o ușor către lucrul pe care l-ai ales! Cuvântul cheie este “ușor”. Meditația este o tehnică simplă, dar este și o abordare, un fel de a fi. Oamenii tind să se preocupe dacă procedează corect. A te îngrijora dacă practici meditația corect este o metodă greșită de a medita. Nu fi furios sau frustrat!

8. Încheie ușor meditația când vrei sau când trebuie! Ideea este relaxare și reducerea stresului. Lasă relaxarea pe care ai “cucerit-o” prin meditație să acționeze înainte să treci la următorul lucru de pe listă.

9. Repetă când ai nevoie! Meditația funcționează când este făcută regulat de-a lungul unei perioade lungi de timp.

Foto: Flickr / oddsock

Sursa: ABC News


3 comentarii

  1. Articolul de mai sus este un exemplu tipic de inselaciune diavoleasca. Pentru cei care vor mai mult: cititi scrierile Sfintilor Parinti in legatura cu atacurile diavolesti.

Leave A Reply