Generaţia Y e flămândă după energie şi insensibilă la mediu

0

O doctorandă australiană a analizat viziunea asupra mediului a generaţiei Y, segmentul de oameni cu vârste între 13 şi 30 de ani, şi a observat că puţini dintre ei simt nevoia de a conserva energia în ciuda mesajelor alarmiste cu care sunt bombardaţi constant. Membrii generaţiei Y sunt mari consumatori de tehnologie, multe aspecte ale vieţii lor implicând şi bazându-se pe tehnologiile online.

 

Flickr/Alexandre Dulaunoy

 

Cercetarea întreprinsă de Samantha Smith, doctorandă la Departamentul de Marketing al Universităţii Monash din Melbourne, a confirmat dependenţa pe care generaţia Y o are faţă de electricitate şi rolul semnificativ pe care social media îl au în stabilirea şi întreţinerea acestei dependenţe. Totodată, într-o eră în care tehnologia flămândă după energie ieftineşte tot mai mult plasmele, iPod-urile, iPad-urile, smartphonurile şi laptopurile,generaţia Y se prezintă indiferentă la impactul pe care îl are sau l-ar putea avea asupra mediului, membrii ei trăind un nivel ridicat de stres atunci când consumul de electricitate este restricţionat.

În aceste condiţii, Samantha Smith crede că specialiştii în marketing ar trebui să înţeleagă mai bine relaţia pe care generaţia în cauză o are cu electricitatea şi factorii ce influenţează modul în care o consumă pentru a o face conştientă de nevoia de a reduce consumul în faţa ameninţărilor climatice. Toate campaniile de marketing social ar trebuie să se adreseze direct generaţiei Y şi perioadei din viaţă în care se află acum şi să ia în calcul şi valoarea ridicată pe care aceasta o atribuie economiilor băneşti în detrimentul beneficiilor pentru mediu.

Sursa: Phys.org


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger