Franța va forța companiile din industria tutunului să ajute la stoparea creșterii numărului de chiștoace de țigări care umplu străzile și contaminează apa, în cazul în care acestea nu vor acționa de bunăvoie în următoarele trei luni, a declarat joi un oficial guvernamental.
În Paris se colectează anual 350 de tone de chiștoace de țigări, în ciuda prezenței scrumierelor stradale și a amenințării cu amende de 68 de euro pentru oricine este surprins aruncând chiștoace pe stradă.
”Dacă nu se vor propune angajamente eficiente până în septembrie, guvernul va forța industria să se implice în colectarea și eliminarea propriilor deșeuri”, a spus Brune Poirson înaintea unei întalniri cu reprezentanții industriei tutunului.
Ministerul Mediului estimează o cifră de aproximativ 30 de miliarde de chiștoace aruncate în stradă în fiecare an, iar patru din zece ajung pe plaje, în păduri, în râuri și în mare. Un singur filtru poate contamina sute de litri de apă, din cauza substanțelor chimice pe care le conține, și perioada de descompunere poate trece de zece ani, spune Poirson.
Guvernul nu a precizat ce măsuri va putea impune, însă o persoană oficială a spus că o schemă de reciclare obligatorie ar fi o opțiune. ”Ministerul nu va adopta o metodă brutală, dar va fi ferm în ceea ce privește obiectivele. Poluarea este majoră, așa că angajamentele nu pot fi minore,” a spus oficialul.
British American Tobacco, companie ale cărei branduri includ Lucky Strike și Rothmans, a precizat într-o declarație că va lucra alături de guvern pentru a educa fumătorii și a distribui scrumiere de buzunar. Dar a refuzat noi taxe.
”Nu este responsabilitatea companiilor, a fumătorilor sau a cetățenilor să plătească, prin taxe adiționale, costul legat de curățarea chiștoacelor de țigări”, a spus directorul de relații publice a BAT, Eric Sensi-Minautier.
Imperial Brands, care vinde brandurile Gauloises și Gitanes, a declarat că a încurajat fumătorii să arunce chiștoacele responsabil. Compania a spus că nu planifică să își schimbe filtrele pentru a le face mai puțin poluante.
Alte branduri de succes în Franța sunt Marlboro de la Philip Morris și Camel de la Japan Tobacco.
Chiștoacele de țigări sunt cel mai comun deșeu din lume, cu o cifră de aproximativ 4.5 trilioane aruncate în fiecare an, potrivit jurnalului medical Tobacco Control.
Sursa: Reuters