Sâmbătă, 25 aprilie, străzile din Bucureşti n-au mai vuit în fumul de eşapament al maşinilor, ca la orele de vârf din timpul săptămânii, ci s-au aerisit sub roţile miilor de biciclişti ieşiţi la marş. Dacă bicicliştii sunt o prezenţă constantă în traficul bucureştean, e drept, oarecum “invizibili” pe străzile îngustre, supraaglomerate şi ticsite de maşini, iar numărul lor a crescut constant în ultimii ani, autorităţile se încăpăţânează să stagneze la capitolul infrastructură pentru transport mai prietenos cu mediul şi cu sănătatea.
Foto: 2eyes.ro
În acest weekend însă, o parte din comunitatea celor care aleg două roţi în loc de patru, fie pentru drumurile zilnice, fie pentru plimbări ocazionale, a dat un puternic semnal de alarmă, foarte paşnic, de altfel, legat de discrepanţa dintre nevoile bicicliştilor şi pietonilor, respectiv cei 5,97 de kilometri de pistă ai Bucureştiului. În continuare, rămâne foarte mult de muncă din partea societăţii civile, ale cărei voci, deşi sonore, ajung cu greu la urechile şi voinţa administraţiilor locale. În afara marşurilor ample, mai degrabă “sărbători” ale mersului pe două roţi, e nevoie de presiune constantă asupra primăriilor care preferă să toarne bani în nesfârşite ronduri cu panseluţe ori în perpetua înlocuire a bordurilor, decât să toarne benzi de biciclete şi spaţii pietonale. Pentru că vrem un oraş al oamenilor în fiecare zi, fără aprobări speciale din partea instituţiilor.
Foto: 2eyes.ro
Foto: 2eyes.ro
Foto: Freerider.ro
Foto: Ion Bogdan Dumitrescu
Foto: Ion Bogdan Dumitrescu
Foto: Ion Bogdan Dumitrescu
Foto: Ion Bogdan Dumitrescu
Foto: Ion Bogdan Dumitrescu
Foto: Oana Băluţă
Foto: Daniel Trandafir
Foto: Daniel Trandafir