Dacă mergeți la Sibiu și așteptați autobuzul lângă Teatrul Național, vizavi de zidul cetății, aveți cea mai bună ocazie să vă puneți la curent nu doar cu desenele lui Dan Perjovschi și cu stencilurile artiștilor, ci și cu radiografia societății, imprimată aproape în timp real pe așa-numitul ”ziar orizontal” curatoriat de Megatron.
De la comentarii subtile despre criza economică și politică, cu tot cu răbufnirile ei de stradă, din Istanbul, Grecia, Brazilia sau România, până la critici încriptate în simboluri și câteva cuvinte, statement-uri despre valori ale democrației pe bune – egalitatea de gen, dreptatea, justificarea nesupunerii civice– sau reacții la starea culturii actuale, toate își fac loc pe zidul semnat de Dan Perjovschi & friends. Acest ziar orizontal scris direct pe zid, care face parte din proiectul mai mare intitulat Cities on Stage, e cea mai limpede și concisă sinteză a lumilor în care trăim, cu toate inegalitățile, abuzurile și anomaliile ei, sancționat ironic de artiști, dar și cu îndemnuri la folosirea unor ”arme” cetățenești, cum sunt spiritul critic, solidaritatea sau implicarea. Ce e surprinzător la zidul-ziar coordonat de Dan Perjovschi este că regulile pe care le propune explicit grafferilor chiar sunt respectate: printre stencilurile realizate de artiști și grupuri ca Vlad Nancă, Simion Cernica, Mind Bomb, Monotremu, Mihai Zgondoiu sau Isola Milano, nu vezi scrijelite nume și declarații amoroase, nici tag-uri haotice. Și asta, pentru că zidul se impune parcă de la sine.