Fermierii ruşi câştigă în războiul sancţiunilor economice dintre Rusia şi Occident

0

Unele mici băcănii de cartier, care livrau legume şi fructe proaspete unei nişe din Moscova (expaţi, hipsteri etc.), au reuşit să devină afaceri înfloritoare ca urmare a interdicţiilor asupra importurilor de hrană din Occident care sunt în vigoare în Rusia, scrie publicaţia National Geographic. Nu doar magazinele au apelat la mici fermieri, ci şi multe restaurante, care acum au meniuri compuse pe baza legumelor şi ingredientelor cultivate local.

Sancţiunile economice impuse Rusiei de către Occident au dus la un răspuns pe măsură din partea guvernului rus, care a interzis, la rândul său, importurile de alimente din statele europene, dar şi din SUA, Canada şi Australia. În aceste condiţii, afaceri precum magazinele ori restaurantele au fost nevoite să se reorienteze şi să apeleze la fermieri locali, mai ales la cei care cultivă legumele tradiţional – fără îngrăşăminte artificiale, fără organisme modificate genetic, fără pesticide. Astfel, mişcarea “farm-to-table” (de la fermă pe masă) a prins aripi şi în Rusia.

National Geographic prezintă povestea unor tineri pe nume Boris şi Sacha, care au descoperit cum se poate trăi din cultivarea tradiţională a legumelor şi vânzarea lor prin internet, cu livrare la clienţi acasă ori la magazine de profil. Pe măsură ce afacerea lor a crescut, li s-a mărit echipa, pentru că exista cerere şi abia mai făceau faţă. Odată cu interdicţia guvernului asupra importurilor de hrană, lucrurile s-au extins şi mai mult: în iarna aceasta, ei vor deschide o piaţă ţărănească într-un mall Ikea dintr-o suburbie a Moscovei şi, apoi, planul este să se extindă în alte 14 mall-uri, la nivel naţional.

Nu toată lumea profită, însă, de pe urma interdicţiilor impuse de guvern; există în continuare magazine care preferă importurile, încercând să le aducă din ţări care încă nu sunt pe lista neagră (Israel sau Iran, spre exemplu). De fiecare dată când alimente de contrabandă sunt descoperite, autorităţile le distrug. Însă există şi cazuri precum cel prezentat de reportajul National Geographic care demonstrează că iniţiativa locală poate avea de câştigat chiar şi în condiţii economice vitrege.

Citiţi întreg reportajul aici.

 

Sursa şi foto: National Geographic


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger