După nenumărate contexte în care utilizatorii Facebook au invocat butonul de Dislike, fondatorul rețelei sociale a anunțat că această funcție va fi introdusă cât de curând în faza de testare de către membrii rețelei. Rolul butonului nu va fi însă să încurajeze dezaprobările, ci mai degrabă să ofere o altă opțiune deja clasicului Like, în cazul postărilor mai delicate, în care o apreciere poate părea un gest cinic sau nepotrivit.
”Sute de oameni ne-au cerut buton de Dislike, iar azi e un moment special, fiindcă vă pot spune că, de data asta, chiar lucrăm la el și suntem foarte aproape de momentul lansării lui în faza de test,” a declarat Mark Zuckerberg.
Fondatorul Facebook a precizat însă că noul buton nu va încuraja sancționarea postărilor sau utilizatorilor, ci va fi mai degrabă folosit ca unealtă pentru a marca sentimente de tristețe sau de empatie față de conținutul postat. De pildă, în cazurile în care vom întâlni mesaje despre numărul victimelor unui cutremur, ne vom putea manifesta reacția și altfel decât printr-un Like, care a fost folosit până acum de utilizatori cu foarte multe valențe. Dacă, din 2009, de când a fost introdus butonul de Like, utilizatorii îl foloseau pentru a disemina și mesaje cu caracter dramatic ori pentru a-și manifesta aprecierea față de prezentarea unor informații importante, dar negative, butonul de Dislike vine să rezolve aceste ambiguități.
”Utilizatorii vor putea folosi butonul de Dislike pentru a-și exprima emoțiile negative (cum ar fi frustrarea față de reclamele care le apar în fluxul de activitate), dar mă îndoiesc că îl vor folosi pentru a dezaproba constant fotografiile prietenilor cu copii, căței, pisici și experimente gastronomice,” explică Andrea Forte, expert în social media la Universitatea Drexel din Philadelphia. ”Părerea mea este că noul buton va fi folosit pentru a exprima o dezaprobare de intensitate medie sau solidaritate, în cazul unor evenimente negative, cum ar fi moartea sau pierderea.”
Sursa: BBC