Facebook-ul, folosit ca test de personalitate de angajatori

0

Companiile care vor să afle mai multe despre viitorii angajaţi pot descoperi ce fel de persoane sunt verificându-le profilele de Facebook, potrivit unui studiu care compară site-ul de socializare cu rezultatele utilizatorilor la un test de personalitate.

Jennifer Golbeck şi colegii săi de la Universitatea din Maryland au analizat profilele publice a aproape 300 de utilizatori Facebook în funcţie de muzica preferată, activităţi favorite, emisiuni TV, filme, cărţi, citate şi aderare la un partid politic sau alte organizaţii. Studiul nu a inclus statusurile şi alte informaţii care sunt disponibile doar “prietenilor”.

Apoi, cercetătorii au testat personalitatea utilizatorilor verificând deschiderea la experimentare, conştiinciozitatea, extrovertirea, caracterul agreabil şi nevrotismul.

“Se pare că poţi afla 10% din personalitatea unei persoane doar prin studierea profilului de pe Facebook”, spune Goldbeck. “Multe organizaţii îşi supun candidaţii la teste de personalitate. Dacă poţi ghici personalitatea cuiva destul de bine de pe Internet nu mai ai nevoie de acestea”, spune cercetătoarea.

Persoanele care au ieşit “extrovertite” la testul de personalitate aveau mulţi prieteni pe Facebook, dar reţeaua lor era şi mai împrăştiată, cu multe şanse ca prietenii numeroşi să nu se cunoască între ei.

Cercetătorii au mai aflat că persoanele cu nume lungi au tendinţa să fie mai nevrotice, probabil din cauza unei experienţe îndelungate de greşire a numelui din partea celorlalţi. De asemenea, potrivit studiului, femeile sunt mai conştiincioase, mai agreabile şi mai nevrotice decât bărbaţii.

Foto: Flickr / www.Craftsquash.com

Cititi si:

Profii se fac de ras pe Facebook, sub privirile elevilor

Jumatate dintre britanici si-ar dori un buton de reset cu care sa stearga tot ce au postat online despre ei

Cum sa ne ferim de furtul de identitate online (Un caz)

Tags:



Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger