Facebook-ul a determinat o creștere a operațiilor estetice

0

Sondajul anual al Academiei americane de Chirurgie Facială și de Reconstrucție arată că activitatea pe platformele sociale a determinat o creștere a cererilor pentru operații estetice.

În cadrul sondajului, au fost intervievați 752 de experți în chirurgie plastică, pe tema tendințelor din domeniu. Se pare că medicii se confruntă cu 31% mai multe cereri pentru operații estetice, iar una dintre explicații vizează felul în care oamenii vor să se prezinte în rețelele sociale.

“Trăim într-o lume care pune mult preț pe aspectul vizuală și ne așteptăm să fim căutați pe Google sau pe Facebook înainte ca cineva să ne cunoască într-un context social sau profesional”, spune dr. Sam Rizk, membru al Academiei. “Văd o mulțime de bărbați și femei aflați în centrul atenției datorită funcției. Fotografiile lor sunt mereu preluate, fără ca aceștia să știe unde vor apărea imaginile cu ei. Ca urmare a televiziunii HD, a Facebook-ului, a YouTube-ului și a Instagram-ului, felul în care arăți în poze a devenit, fără îndoială, un factor determinant pentru procedurile cosmetice precum Botox sau liftinguri”, adaugă acesta.

Creșterea numărului de operații cosmetice a dus la depășirea cererii de proceduri de reconstrucție. Operațiile cosmetice au reprezentat 73% din toate operațiile plastice din 2012, în timp ce în 2011, procentul se ridicase la 63%. Printre cele mai populare operații se numără rinoplastia, injecțiile cu Botox și liftingul facial.

Un alt studiu al Societății Americane a Chirurgilor Plastici arată că 1,6 milioane de americani și-au făcut liftinguri faciale și rinoplastii în 2012, iar 13 milioane și-au injectat Botox. Mărirea sânilor rămâne cea mai populară procedură, iar chirurgii au raportat o creștere semnificativă a cererilor de lifting al brațelor.

Nu este surprinzător faptul că oamenii tind să fie influențați de imaginile pe care le văd, care în trecut aparțineau celebrităților, dar care acum aparțin, în mare parte, prietenilor. După câte s-ar părea, apariția lor constantă pe platformele de socializare determină o dorință de corectare a propriilor defecte.

Sursa: Time

 


Leave A Reply