Anul trecut, la fel ca şi anul acesta (şi probabil mulţi ani de acum înainte) la Eurobike au făcut senzaţie bicicletele electrice, însă la ediţia din acest an au ieşit la iveală mai multe biciclete pliabile decât la ediţia precedentă. E un trend în creştere în segmentul bicicletelor de oraş, unde lupta cu spaţiul este tot mai aprigă. Nu sunt un fan al pliabilelor, am mai spus-o şi în alte rânduri, dar cele pe care le-am văzut la Eurobike 2011 mă conving tot mai mult că pot fi construite în aşa fel încât să nu le mai pot reproşa foarte multe lucruri.
de Cosmin Popan (Portocala Mecanică)
În România există branduri exclusiv de pliabile precum Brompton, Dahon sau Strida. La Eurobike am descoperit şi altele. Iată pe ce mi-au căzut ochii până acum. Sus: Tern, o bicicletă hype nevoie mare, lansată ieri cu mare tam tam la Eurobike. Sunt nişte americano-taiwanezi (the classic bondage) care s-au rupt din Dahon (cu care s-au şi porcit în public aici în Germania).
Bigfish, nişte sloveni simpatici, care au lucrat cu nişte elveţieni la proiectul ăsta.
DB Zero. Ceva electric, ceva deosebit, dar parcă totuşi nu.
Dahonul (într-o reclamă) care se reinventează, se face mai verde şi dă de ştire că are o fabrică deschisă în Bulgaria.
The one and only Brompton.
Carry Me, de la Pacific Cycles.
Şi tadamtadam, DHS.
Mai multe despre ediţia din acest an a Eurobike, cel mai mare târg european dedicat industriei de biciciclete, aflaţi de pe blogul Portocala Mecanică.
Puteţi citi şi:
Un comentariu
nu prea cred ca vor fi bicicletele pliante “next big thing” pentru ca nu sunt eficiente si au si riscuri mai mari de accident. In Olanda de exemplu multi oameni le evita pentru ca au fost numeroase accidente in care bicicleta s-a desfacut in timpul mersului. In plus nu sunt un fenomen nou ci exista de multi ani sub diferite forme.