Etichetarea caloriilor nu are efect asupra alegerii alimentelor

1

Chiar dacă au mai multe informaţii privind ceea ce mănâncă, acest lucru are un efect minim asupra consumatorilor, se arată într-un nou studiu citat de Telegraph.

Preţul şi gustul sunt factori motivaţionali atât de puternici, încât anulează dorinţa de a mânca sănătos.

Dr. Brian Eibel, care a realizat studiul pentru New York University, spune că este nevoie de alte metode pentru a reduce consumul de calorii.

“Este important să înţelegem că etichetarea pare să nu fie suficientă pentru a influenţa obezitatea la o scară mare”, explică acesta.

Cercetătorul şi echipa sa au realizat studiul când autorităţile din New York au introdus o campanie de etichetare a caloriilor la toate restaurantele fast food. Ei au comparat modificările în obiceurile alimentare cu cele de la restaurantele fast food din New Jersey, unde etichetarea nu a fost introdusă.

Rezultatele arată că adolescenţii şi părinţii copiilor mici, chestionaţi la intrare, spun că sunt mai conştienţi de caloriile pe care le mănâncă şi că etichetarea le influenţează decizia.

Dar analiza bonurilor arată că ei continuă să mănânce aceleaşi calorii ca şi “omologii” lor din restaurantele unde nu există etichetare.

Studiul nu a găsit o modificare a numărului caloriilor cumpărate de la restaurantele fast food după introducerea etichetării obligatorii în iulie 2008.

Adolescenţii cumpărau aproximativ 725 de calorii, iar părinţii aproximativ 600 de calorii pentru copii lor.

Gustul mâncării a fost considerat cel mai important motiv al cumpărării pentru adolescenţi. Un sfert dintre cei chestionaţi au spus că uneori sau întotdeauna îşi limitează cantitatea de mâncare în efortul de a-şi controla greutatea.

Studiul mai arată că adolescenţii subestimează cantitatea de calorii pe care le cumpără, chiar şi cu 466 de calorii. Cercetarea a fsot realizată pe 427 de tineri şi părinţi.

Foto: Flickr / permanently scatterbrained

Citiţi şi:

150 de ani de sfaturi dietetice şi nicio metodă rapidă de a slăbi

Vouchere pentru britanicii care vor să mănânce sănătos

Se strică sau nu produsele de tip fast food

Tags:



Un comentariu

  1. Pingback: TOTB.ro - Tinerii religioși au tendința de a deveni adulți obezi » Think Outside the Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger