Un studiu al Universității Oxford arată că adolescenții care nu au acces la internet acasă au un dezavantaj din punct de vedere al educației. Cei care au computer acasă au mai multe șanse să obțină note mai mari întrucât beneficiile tehnologiei sunt mai mari decât riscurile.
Tinerii fără acces la computer consideră că sunt dezavantajați din punct de vedere educațional, potrivit studiului realizat între 2008 și 2011 în peste 1.000 de familii britanice și pe baza interviurilor cu peste 200 de adolescenți și familiile lor.
Potrivit studiului, 10% dintre adolescenții intervievați nu aveau acces la internet acasă, majoritatea provenind din familii sărace. Aceștia au declarat că se simt excluși din grup și sunt dezavantajați din cauză că mare parte din temele pe care le primesc pentru acasă necesită documentare online.
De asemenea, studiul a arătat un nivel ridicat de anxietate din partea părinților privind potențialul rețelelor sociale de a-i distrage pe copii. Dar, studiul demonstrează că accesul la internet are un mare avantaj din punct de vedere educațional.
Totodată, vârsta tinerilor care folosesc Facebook a scăzut de-a lungul celor trei ani de studiu de la 16 ani la 12 sau 13 ani.