O nouă aplicaţie pentru Facebook le permite utilizatorilor să identifice oameni, locuri sau lucruri (mâncăruri, produse, filme sau cărţi) ca fiind “duşmani”. De la lansarea ei pe 15 martie, EnemyGraph, cum a fost botezată aplicaţia, a prins mai ales în rândul utilizatorilor cu înclinaţii liberale, a observat Mashable.
Aplicaţia a fost dezvoltată de un profesor (Dean Terry) şi de doi studenţi de la Unviersitatea din Texas (Bradley Griffith şi Harrison Massey) şi a adunat până ieri 400 de utilizatori. Cel mai important, însă, spun dezvoltatorii ei, a fost acoperirea media de care s-a bucurat creaţia lor şi posibilitatea de a stârni astfel o discuţie mai largă despre natura site-urilor de social media şi a Facebook în special.
“Un lucru care m-a intrigat tot timpul este cultura forţată a amabilităţii”, spune Terry pentru Mashable. “Am vrut să le dăm oamenilor şansa de a-şi exprima şi dezaprobarea. Folosim termenul de duşman la fel precis precum Facebook îl foloseşte pe cel de prieten”. Instrumentul poate fi însă util şi marketingului, care multă vreme a adunat informaţii bazate doar pe ce le place oamenilor, nu şi ce nu le place.
Mai multe detalii aflaţi pe Mashable.