“Dumbrăviţa pentru oameni”, un exemplu de întreprindere socială funcţională

0

Acum doi ani, romii din Dumbrăviţa, Braşov, mergeau din sat în sat pentru a vinde coşurile de nuiele pe care le realizau acasă. Acum două zile, Asociaţia “Dumbrăviţa pentru oameni”, înfiinţată în noiembrie 2012 în cadrul proiectului “RURES. Spaţiul Rural şi Economia Socială”, a livrat unei companii din Cluj prima comandă de 217 coşuri împletite, informează un comunicat de presă al Fundaţiei Soros România.

 

 

Asociaţia “Dumbrăviţa pentru oameni” este un exemplu de întreprindere socială funcţională. După ce au urmat cursuri de instruire în antreprenoriat social, economie socială, 5 locuitori din Dumbrăviţa, o comunitate cu tradiţie în împletirea coşurilor, au format o asociaţie. Cu ajutorul unui expert local angajat în cadrul proiectului “RURES. Spaţiul Rural şi Economia Socială”, membrii asociaţiei au mobilizat meşterii din sat, au redactat un plan de afaceri, au căutat clienţi şi, într-o lună de la înfiinţare, asociaţia a livrat prima comandă.

Prin intermediul proiectului “RURES. Spaţiul Rural şi Economia Socială”, 24 de comunităţi din 8 judeţe – Alba, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Călăraşi, Prahova, Suceava – beneficiază de acest model de intervenţie, aflându-se în prezent în diverse stadii de dezvoltare: amenajarea spaţiului, achiziţie de echipamente, producţie.

Prin sprijinirea iniţierii de activităţi generatoare de venit desfăşurate de către persoanele dezavantajate, proiectul “Rures. Spaţiul Rural şi Economia Socială” contribuie la reducerea deficitului de locuri de muncă din mediul rural, unde, în 2010, la data alegerii comunităţilor beneficiare ale proiectului, nivelul sărăciei era de trei ori mai ridicat decât în mediul urban, iar numărul de asociaţii/ ONG-urilor era foarte scăzut.

Istvan Szabo, expertul care a oferit consiliere grupului local din Dumbrăviţa, subliniază avantajul înfiinţării întreprinderilor sociale: “De obicei, iarna, meşterii din sat nu au comenzi. Deoarece asociaţia formată prin proiect caută şi aduce clienţi, oamenii au de lucru în mod constant şi o sursă de venit pe care pot conta”. În plus, “oamenii nu trebuie să mai meargă kilometri întregi pentru a-şi vinde produsele, timpul câştigat astfel putând fi petrecut cu familia, investit în educaţia copiilor”, adaugă Iulian Ifrim, expert în economie socială la Fundaţia Soros România.

 

Foto şi sursă: Fundaţia Soros


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger