Drept la replica de la Asociatia Salvati Dunarea si Delta

11
Stimata redactie Hotnews.ro,
Avand in vedere necesitatiea respectarii dreptului cititorilor de a fi corect informati, va rog sa ne oferiti dreptul la replica la articolul dlui Magor Csibi, aparut in data de 7.03.2010 pe site-ul dumneavoastra (https://www.totb.ro/cateodata-copacii-miros-a-petrol.html):
Desi demersul dlui Magor Csibi de a discuta despre green washing in Romania este laudabil, credem ca de data aceasta a gresit atat in modul de abordare, cat mai ales prin faptul ca ofera mai multe informatii false, fara sa ne solicite lamuriri inainte de a publica materialul.
In primul rand, campania “Sofez, deci plantez!” la care face referire este coordonata de Asociatia Salvati Dunarea si Delta, in parteneriat cu Copacul de Hartie, Ecopolis si Petrom, care asigura suportul logistic de distributie si cel financiar.
Prima informatie care trebuie corectata este ca aceasta campanie ar avea un buget de comunicare mai mare decat bugetul alocat plantarilor, asa cum afirma dl Csibi. De fapt, bugetul de comunicare alocat proiectului reprezinta intre 10 si 17% din bugetul de plantare, in functie de numarul de copacei care se vor vinde, adica 50.000 sau 100.000 de copaci. Mai mult, o parte din fondurile alocate comunicarii au fost transferate din fondul de salarii. Motivul pentru care insistam pe comunicare este ca proiectul are nevoie de notorietate, deoarece implica participarea cetatenilor, fara de care nu am putea planta acesti copaci.
A doua informatie falsa, este aceea ca in aceasta campanie vom realiza plantarile doar pe durata unei zile, in timp ce campania de comunicare dureaza mult mai mult. Dupa estimarile noastre, plantarile vor dura aproximativ doua saptamani, iar fiecare sofer care a cumparat un astfel de “copacel parfumat” va putea sa-si planteze singur copacul daca doreste.
De asemenea, campania Sofez, deci plantez! doreste sa-i responsabilizeze pe soferi, sa le atraga atentia ca mersul cu masina polueaza si ca trebuie sa faca ceva in sensul acesta. Este trist faptul ca tocmai o campanie care doreste sa trezeasca spiritul de resposabilitate in randul cetatenilor este interpretata exact in sensul contrar. Noi credem ca daca toti soferii ar planta un copac in fiecare luna, lumea ar fi ceva mai curata.
In final am dori sa subliniem ca este foarte curios modul in care interpreteaza informatiile (chiar si false) dl Csibi, avand in vedere ca domnia sa este parte a unui proiect care este eminamente de comunicare si care este sponsorizat de o companie privata (care polueaza!) si pentru care noi il felicitam in mod sincer: Think Outside the Box.
Cu stima,
Costel Popa
Director

Stimata redactie Hotnews.ro,

Avand in vedere necesitatiea respectarii dreptului cititorilor de a fi corect informati, va rog sa ne oferiti dreptul la replica la articolul dlui Magor Csibi, aparut in data de 7.03.2010 pe site-ul dumneavoastra (https://www.totb.ro/cateodata-copacii-miros-a-petrol.html):

Desi demersul dlui Magor Csibi de a discuta despre green washing in Romania este laudabil, credem ca de data aceasta a gresit atat in modul de abordare, cat mai ales prin faptul ca ofera mai multe informatii false, fara sa ne solicite lamuriri inainte de a publica materialul.

In primul rand, campania “Sofez, deci plantez!” la care face referire este coordonata de Asociatia Salvati Dunarea si Delta, in parteneriat cu Copacul de Hartie, Ecopolis si Petrom, care asigura suportul logistic de distributie si cel financiar.

Prima informatie care trebuie corectata este ca aceasta campanie ar avea un buget de comunicare mai mare decat bugetul alocat plantarilor, asa cum afirma dl Csibi. De fapt, bugetul de comunicare alocat proiectului reprezinta intre 10 si 17% din bugetul de plantare, in functie de numarul de copacei care se vor vinde, adica 50.000 sau 100.000 de copaci. Mai mult, o parte din fondurile alocate comunicarii au fost transferate din fondul de salarii. Motivul pentru care insistam pe comunicare este ca proiectul are nevoie de notorietate, deoarece implica participarea cetatenilor, fara de care nu am putea planta acesti copaci.

A doua informatie falsa, este aceea ca in aceasta campanie vom realiza plantarile doar pe durata unei zile, in timp ce campania de comunicare dureaza mult mai mult. Dupa estimarile noastre, plantarile vor dura aproximativ doua saptamani, iar fiecare sofer care a cumparat un astfel de “copacel parfumat” va putea sa-si planteze singur copacul daca doreste.

De asemenea, campania Sofez, deci plantez! doreste sa-i responsabilizeze pe soferi, sa le atraga atentia ca mersul cu masina polueaza si ca trebuie sa faca ceva in sensul acesta. Este trist faptul ca tocmai o campanie care doreste sa trezeasca spiritul de resposabilitate in randul cetatenilor este interpretata exact in sensul contrar. Noi credem ca daca toti soferii ar planta un copac in fiecare luna, lumea ar fi ceva mai curata.

In final am dori sa subliniem ca este foarte curios modul in care interpreteaza informatiile (chiar si false) dl Csibi, avand in vedere ca domnia sa este parte a unui proiect care este eminamente de comunicare si care este sponsorizat de o companie privata (care polueaza!) si pentru care noi il felicitam in mod sincer: Think Outside the Box.

Cu stima,

Costel Popa

Director

Tags:



11 comentarii

  1. Ok, sa zicem ca e asa cum spuneti, desi ati fi putut da mai multe info din buget ca doar e bugetul unui proiect public(ONGist).

    Dar ce ziceti de calculele si informatiile eronate oferite prin aceasta campanie? Iformati oamenii si ii linistiti ca daca cumpara un odorizant pe luna este salvat. Un fel de preot ce spune ca daca dai bani la biserica sufletul tau va ajunge in rai.

    Voi plantati un puiet pentru un odorizant. De cati puieti e nevoie ca un copac sa ajunga la maturitate. Am fost si eu la o plantare si mi s-a spus ca e nevoie de 10-12 copacei. Ca se planteaza mai des si ca in timp unii mor, apoi se mai rares si astfel se asigura ca ajunge unul-2 la maturitate.

    Practic daca cumpar un mirositor in fiecare luna abia dupa un an pot ssa zic ca am plantat un copac.

    E o informare eronata a publicului ceea ce faceti. Mi se pare jenant.

    Nu zi c sa nu mergem cu masina insa nici sa nu incurajam asta asa cum faceti voi prin aceasta campanie.

  2. ce ati vrut cu replica asta? v-ati simtit cu musca pe caciula? ca autorul n-a mentionat despre cine vorbeste…iar precizarile sunt lamentabile. nu schimba nimic pe fond…

  3. Cineva s-a simtit “atins” 😀
    Si daca cumpara deodorante si sunt constienti ca masinile polueaza, credeti ca or sa conduca mai putin? Deodorantele alea, nu polueaza?
    Pentru ce anume se dau salariile?

  4. Bravo domnule Csibi. Musca bazaie pe caciula celor ca ei si Bucurenci care vor sa devina vedete prin activitatea lor eco. Nu are suficiente probleme de rezolvat Asociatia Salvati Dunarea si Delta in Delta Dunarii? Sau le era putin fomita si au pus si ei mana pe niste banuti? Se stie ca Petrom este fieful pseudo-ong-urilor ca Salvati Delta si Mai Mult Verde prin care simuleaza asa zisul CSR. Lasati-o mai moale indignatilor!

  5. Am sarit de la articol, la drept la replica si apoi la comentarii… si nu prea mai reusesc sa inteleg care e problema?
    am vazut ca salvati delta a demarat de curand un proiect mare, dar inteleg ca abea a inceput. nu s-au plantat copacii sau ce? dl Csibi, ce vreti de fapt sa spuneti? e adevarat sau nu ce spune salvati delta in dreptul la replica? cred ca sunteti dator sa explicati acuzatiile lor
    si ce inseamna aia ca lucrati la un proiect in care sunteti sponsorizat de o firma care polueaza?

  6. dan capitan de plai on

    poate asa o sa invete si ONG-urile ca nu e de ajuns sa te numesti eco. ati luat banii si acum protestati…rusine sa va fie

  7. Dom”le as vrea sa stiu si eu cand va apucati de plantari ca sa ma implic… call me a sentimental fool, dar as vrea sa vizitez copacul/copacii pe care ii voi planta……sunt pentru astfel de initiative win-win in care toata lumea are de castigat: cetatenii ca in sfarsit li se da un imbold sa faca un gest eco, Petromul ca isi mai spala din fizele corporatiste, ong-urile care deruleaza astfel de proiecte pentru simplul fapt ca isi justifica existenta…
    dar, nu-i asa, ne putem lasa prada si invidiei ”de ce sa nu fie si capra vecinului la fel de raioasa ca a mea?!”
    Domnilor si mai ales doamnelor (ca azi e 8 Martie) de la Asociatia Slavati Delta, va urez mult succes si nu pierdeti din vedere ca si copaceii trebuie plantati in anumite perioade ale anului, nu dupa ureche, desi sunt convinsa ca ati luat in calcul acest amanunt:)
    P:S. Pentru domnul Mogor un mesaj primavaratec ”think outside the box, think positive!”
    Jo estet kivanok! Viszont latasra!

  8. Sincer – Petrom da bani sa-si spele public pacatele. Oengistii ii iau fara sa-si puna probleme de etica. Dezinformare exista din plin si fara studii concrete. Si e trist ca vine din partea unor onguri bine pozitionate la cap. credibilitate. Acuma, finantatorul s-a suparat. si a pus presiune pe oengisti, care se dau de ceasul replicilor. stati linistiti mai, o sa luati bani si alta data. nu-i bai, doar e pacat…

  9. Faptul ca sau gandit la acesta actiune spune mult.
    Numai daca fiecare client petrom vede reclama la odorizant, mesajul este trasmis iar la urmatoarea actiune ecologista poate va fi mai deschis si va intelege rolul sau in societate.
    Depinde de noi daca ne aruncam cu pietre sau suntem oameni cu ratiune.

Reply To Martha Conte Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger