“Diagnosticarea” prin Facebook: crowdsourcing-ul poate salva vieţi

0

O fotografie postată pe Facebook de mama unei fetiţe a salvat vederea fetiţei. Şi se pare că nu este singurul caz în care informaţii împărtăşite pe reţeaua de socializare au avut, ca rezultat, un ajutor important pentru sănătatea sau chiar viaţa unei persoane, scrie publicaţia Time.

 

 

O mamă pe nume Tara Taylor a pus pe Facebook o fotografie cu fiica ei de 3 ani, Rylee, după ce aceasta se jucase prinzându-şi fundiţe în păr. Gestul a fost unul simplu, menit să arate prietenilor din listă creativitatea fetiţei şi să adune „like-uri”. Însă unul dintre prietenii din lista lui Tara i-a scris acesteia, sub fotografia fetiţei, că strălucirea prezentată de unul dintre ochii copilei (foto sus) ar putea fi un semn că are o problemă de vedere şi că ar trebui să o ducă la un control. Tara a luat în serios sugestia şi a dus fetiţa la control, în urma căruia s-a descoperit că Rylee avea boala Coat, care poate cauza orbirea unui ochi. Cum afecţiunea a fost descoperită la timp, medicii au putut să o trateze şi să o salveze pe fetiţă de la a-şi pierde vederea.

Nu este prima dată când genul acesta de „diagnosticare prin Facebook” se întâmplă, cu rezultate benefice: o altă mamă, Michelle Freeman, a descoperit cancerul la ochi al fiicei sale după ce o prietenă din listă, asistentă medicală de profesie, i-a atras atenţia, tot pornind de la o fotografie, că ar fi ceva în neregulă cu ochii copilei – mai exact, pupilele fetei nu apăreau roşii (într-o poză cu blitz), cum ar fi fost normal, ci albe, ceea ce putea fi un indicator pentru cancer – şi aşa s-a şi dovedit. În cazul altei mame, Deborah Copaken, postarea unui status pe Facebook cu simptomele fiului său bolnav a dus la intervenţia unui prieten din listă, medic, care a găsit diagnosticul corect şi i-a salvat viaţa micuţului (în vreme ce medicii la care Deborah îşi dusese fiul nu găsiseră diagnosticul corect).

 

 

Surse şi foto: Time, Memphis CBS, Daily Mail

 

Puteţi citi şi:

Cum viaţa unui om al străzii a fost schimbată de o pagină pe Facebook

Utilizatorii de internet ar trebui să fie răsplătiţi pentru conţinutul oferit marilor corporaţii

Prea multă auto-admiraţie pe Facebook prosteşte

Facebook a ajutat la creşterea numărului de donatori de organe


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger