Decongestionarea traficului prin premii oferite călătorilor

1

Un om de știință de la Universitatea Stanford, Balaji Prabhakar, a gândit un experiment împotriva traficului din orașele în continuă dezvoltare ale lumii în timpul unui ambuteiaj din orașul indian Bengaluru. Cercetătorul s-a întrebat dacă traficul poate fi redus când participanții sunt stimulați cu premii să meargă la job și să se întoarcă acasă în afara orelor de vârf, scrie Fastcoexist. A testat asta în 2008, în Bengaluru, pe 20.000 de angajați ai companiei indiene Infosys, pentru care au fost organizate loterii. În șase luni, 17% din trafic s-a mutat în afara orelor de vârf, Prabhakar realizând cu succes un experiment similar și în campusul de la Stanford.

Omul de știință a înființat apoi compania de software Urban Engines, care ajută agențiile de transport și proiectanții urbani din întreaga lume să folosească date pentru a stabili punctele în care se înăbușește traficul rutier și care le pune la dispoziție instrumente pentru decongestionare prin premii acordate călătorilor. Mai mult, tehnologia pusă la dispoziție de Prabhakar și de partenerul său Shiva Shivakumar, fost vicepreședinte la Google pe partea de inginerie, ajută la identificarea nodurilor de aglomerare din trenuri sau autobuze, date greu de obținut până acum. Pe baza datelor existente în anumite orașe și a cardurilor de transport, softul dezvoltat de Urban Engines realizează o copie digitală a sistemului de transport în comun și poate estima statistic, aproape în timp real, cât de mult au așteptat oamenii autobuzul sau metroul, câți călători se aflau în ele și în ce puncte se produc supraaglomerări.

Până acum, Urban Engines lucrează cu trei orașe: Washington, Sao Paolo și Singapore. În acesta din urmă, compania ajută autoritatea locală de transport public să creeze un program de recompensare a călătorilor pentru ușurarea traficului. La fiecare călătorie, pasagerii primesc pe cardurile lor de transport câte un punct pentru fiecare kilometru parcurs și trei puncte dacă aleg să călătorească în afara orelor de vârf. Punctele pot fi folosite pentru plata unor călătorii viitoare sau pot fi jucate într-o mică loterie digitală, pusă la dispoziție printr-o aplicație, pasagerii având astfel șansa să câștige sume mai mari de bani. Până acum, compania spune că traficul din orele de vârf s-a redus cu 7%-13% grație acestui program, în care au participat 200.000 de călători.  Aflați mai multe detalii pe Fastcoexist.

 

Puteți citi și:

Eșecul celui mai mare experiment din transportul public gratuit


Un comentariu

  1. pe acelasi principiu lucrez si eu .. si pot sa zic ca nu este ceva “super”.

    Incep la 11 si plec la 7, asta imi “mananca” toata ziua.
    Adevarat, nu stau facut sandwich la metrou, pe sosea se merge lejer, dar merita sa-ti sacrifici toata ziua pentru 30 minute de lejeritate?

    Dezvoltarea transportului in comun este solutia.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger