Decizia privind legislația carburanților va fi luată de miniștrii mediului din statele UE

1

Reuniunea de ieri privind planul UE de a reduce emisiile de carbon din producția combustibililor folosiți în transporturi nu a avut nicio finalitate. Decizia privind valorile de emisii pentru sursele de combustibil cu grad ridicat de poluare, precum nisipurile bituminoase și cărbunele lichefiat, va fi luată de miniștrii de mediu ai guvernelor, la vară.

”Procesul din spatele ușilor închise pentru punerea în aplicare a legislației a permis grupurilor de interese, în special statelor și companiilor petroliere cu investiții majore în sectorul nisipurilor bituminoase, să întârzie implementarea legislației. A venit momentul ca fiecare țară UE să decidă: vrea sau nu energie mai curată pentru transport în viitor?”, a declarat Nusa Urbancic, Program Manager în cadrul Federației Transport & Environment.

Directiva UE pentru Calitatea Carburanților impune pentru prima oară furnizorilor de combustibil destinat transporturilor să reducă emisiile de CO2 asociate procesului de producție cu 6%, până în 2020.

Producătorii ce obțin prin tehnici intensive anumiți combustibili, precum nisipurile bituminoase, carbunele lichefiat sau țițeiul care implică arderea unor cantități mari de gaze în timpul extracției, vor fi obligați să găsească metode mai curate de producție. În caz contrar, produsele lor riscă să fie excluse de pe piața Uniunii Europene.

Propunerea Comisiei Europene din luna octombrie 2011 a stabilit un set de valori implicite pentru emisiile diverselor surse de combustibil. Producătorii care sunt de părere că tehnicile lor emit mai puțin CO2 decât valorile atribuite au dreptul de a solicita valori mai mici. Canada a contestat valorile atribuite pentru nisipurile bituminoase, dar nu a reușit să demonstreze științific faptul că procesul de producție este, în cazul ei, mai curat decât în estimările CE.

În cadrul reuniunii de ieri a funcționarilor publici din cadrul guvernelor s-a votat dacă propunerea din octombrie va fi sau nu aprobată. În contextul în care nu s-a întrunit o majoritate de voturi în favoarea sau împotriva propunerii, decizia a fost ”pasată” miniștrilor de mediu din statele membre, ce se vor întruni la vară în cadrul Consiliului de miniștri.

Sursa: Terra Mileniul III

Foto: Transport & Environment


Un comentariu

  1. Pingback: Studiu: Noua directivă europeană a carburanţilor nu va afecta rafinăriile | TOTB.ro - Think Outside the Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger