De ce bărbații preferă carnea

0

Un nou studiu, publicat în Journal of Consumer Research, arată că preferința bărbaților pentru carne și reticența lor de a adopta un meniu vegetarian se datorează, în primul rând, unui stereotip cultural alimentat de marketing eficient. Pentru cei mai mulți reprezentanți ai sexulului puternic, dieta vegetariană pare o opțiune prea feminină, în comparație cu alimentele din carne, considerate un semn al masculinității.

 

Cercetătorii au realizat câteva experimente, în cadrul cărora au analizat legătura dintre limbaj și metaforele folosite pentru a descrie anumite tipuri de mâncare, cum ar fi carnea sau laptele. Subiecții au apreciat diferitele alimente pe o scară a semnificațiilor legate de gen, considerând legumele mult mai puțin masculine decât carnea. De asemenea, autorii studiului au mai observat că, în cadrul discuțiilor, carnea aduce mult mai multe cuvinte masculine, iar vegetarienii sunt considerați mai puțin macho decât mâncătorii de carne.

Deși experimentul a fost derulat cu precădere în SUA și Marea Britanie, au fost analizate 23 de limbi în afară de engleză, în toate acestea înregistrându-se date care au condus la aceleași concluzii. ”Dacă vom vrea să contracarăm asemenea asocieri, trebuie să schimbăm metaforele care modelează atitudinile consumatorilor,” explică autorii studiului, citați de Live Science. Unul dintre exemplele prin care aceștia încearcă să ilustreze ce ar presupune o astfel de tranziție referă la o eventuală rebranduire a alimentelor pe bază de soia: o idee bună ar fi lansarea unor burgeri de soia, care să semene cât mai mult cu tradiționalele chiftele de carne, astfel încât bărbații să poate căpăta mai multă încredere în produsele vegetariene.

 

Sursa: Live Science

Foto: Wikipedia


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger