Curieratul pe bicicletă, o afacere cu scop social

0

Curieratul pe bicicletă este o activitate relativ nouă pentru București. Două din cele trei firme principale care activează pe această piață au sub un an de activitate. Cu toate acestea, au crescut extrem de repede reușind să atragă clienți din cele mai diverse categorii de business mergând de la multinaționale, până la magazine online și persoane fizice. Însă curieratul pe bicicletă practicat de fondatorii celor trei firme este mai mult decât o afacere. Scopul comun al acestora este transformarea Bucureștiului într-un oraș mai prietenos cu pietonii prin scoaterea de pe străzi a mașinilor de curierat.

 

bici

 

de Cosmin Zaharia, Green Report

 

Tribul, un proiect de antreprenoriat social

Cei de la Tribul sunt veteranii și pionierii curieratului pe bicicletă la nivelul Bucureștiului, activitate demarată de Ariel Constantinof, în 2010, pur și simplu din pasiunea pentru bicicletă, dar nu o pasiune pentru bicicletă ca obiect, ci o pasiune pentru liberatatea pe care ți-o oferă pedalatul. În viziunea sa, acest gen de activitate este mai puțin “curierat pe bicicletă” și mai mult “antreprenoriat social”.

“Am salvat foarte mult potențial CO2 emis de mașinile ce ar fi făcut livrările în locul nostru – am aproximat noi vreo 9 tone. Am reușit să oferim un job full-time celor cinci curieri pasionați de pedalat, asta printr-o afacere socială care totodată promovează pedalatul urban în București. Oferim livrări gratuite asociaților din jurul nostru, suntem parteneri și oferim vizibilitate pe cât putem evenimentelor și grupurilor ce ajută la promovarea pedalatului în Bucuresti”, spune Ariel.

Cei cinci curieri din Tribul fac aproape 100 de km pe zi, fiecare, astfel fiind prezenți constant în subconștientul șoferilor bucureșteni. Ca să ajungi în Tribul trebuie să fii recomandat de cineva de încredere, să pedalezi repede, să ai o bicicletă și un smartphone.

Cum arată ziua unui curier din Tribul ?

Curierii de la Tribul ies din casă undeva pe la ora 9-10. Livrările sunt primite doar după ora 10, iar fiecare livrare are un timp maxim de 2 ore de la intrarea în sistem. Un curier face aproximativ 10 livrări pe zi. După pauza de prânz, începe partea mai complicată și mai periculoasă a zilei de lucru, traficul devenind foarte dificil începând cu ora 16:00 și livrările tot mai urgente. Un curier ajunge acasă dupa ora 17, adesea frânt de oboseala.

“În ultimele 2 luni am avut 1.000 de livrări pe lună. Și într-o lună avem 20 de zile muncitoare. Asta înseamnă că avem o medie de puțin peste 50 de livrări pe zi. Dar asta nu-i adevărat. Avem zile cu 20 de livrări și zile cu 70 de livrări”, a mai spus Ariel.

Sinapseria, un business care cere răbdare

“După un an de activitate am rămas cu bucuria să văd că am făcut o firmă care funcționează. Și asta este foarte prețios. Trebuie doar ca eu, acum, să învăț să am răbdare”, spune Andrei Găitănaru, fondatorul Sinapseriei.

Crearea Sinapseriei a fost momentul care a marcat trecerea lui Andrei din domeniul comuncării către cel al curieratului rapid. Un domeniu cu totul nou, a cărui cunoaștere a necesitat multă documentare și acțiuni practice, fiind curier pentru 13 zile pentru o altă firmă, într-o piață aflată în declin. Cu toate acestea, Andrei a remarcat creșterea constantă a comerțului online, o nișă pe care a decis să se concentreze și să-și orienteze afacerea. Astfel, portofoliul de clienți al firmei a ajuns să fie format din magazine online, firme care se ocupă de comunicare, printing sau publicitate, plus persoanele fizice.

Puteți citi articolul integral pe Green Report.


Leave A Reply