Cum să te lași de fumat fără să te lași de fumat

1

Promisiunea – sau speranța – că de mîine vom fuma mai puțin sau deloc plutește zilnic în mințile noastre de fumători, în special după mulți ani de viciu, iar această promisiune/speranță ne împiedică să vedem proprțiile reale ale fumatului. Un economist behaviorist ne propune o altă metodă pentru a reduce fumatul: să continuăm să fumăm.

 

Economistul behaviorist Howard Rachlin ne propune un truc interesant pentru a depăși problema pe care o au fumătorii cînd își stabilesc să fumeze mai puțin a doua zi și a doua zi nu mai vine.

Cînd vrei să-ți schimbi un comportament, redu-i variabilitatea. Rachlin a încercat metoda pe diverși subiecți și a funcționat – le-a cerut acestora nu să se lase de fumat, dimpotrivă, să fumeze același număr de țigări pe care îl fumează de obicei. Șmecheria e că numărul acestora nu trebuie să fie niciodată mai mic, ca și cum fumătorul și-ar face o datorie din a atinge un număr minim de țigări pe zi.

Obișnuita noastră cîrjă mentală, de mîine va fi altfel, dispare în acest caz. Fiecare țigară devine astfel nu doar încă o țigară fumată azi, dar și încă una fumată mîine și poimîine și răspoimîine. Fiecare țigară capătă astfel o greutate mai mare și e mai greu să negi consecințele asupra sănătății a încă unei țigări.

Subiecții experimentului au ajuns toți, după o scurtă perioadă de timp, să reducă substanțial numărul de țigări fumate zilnic.
Încercați – nu e ca și cum vi se cere să renunțați la ceva, dimpotrivă.


Un comentariu

  1. Pingback: Work&fun on the web « jonesie by words

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger