Cum să renunţați la pastile. 5 metode

2

Pastilele nu îşi mai fac efectul sau vrei să eviţi efectele secundare? Iată 5 cazuri în care durerea poate fi ameliorată sau chiar eliminată prin tehnici şi alimente fără să-ţi expui corpul şi mintea riscurilor medicamentelor convenţionale.

Tusea
Mierea este înlocuitorul perfect pentru siropul de tuse. Ambele acţionează la fel – protejează gâtul, eliminând iritaţia. Un studiu recent al Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine a arătat că o lingură de miere este mai bună decât dextrometorfanul, substanţa activă din mai multe tipuri de sirop de tuse, în ce priveşte oprirea tusei seci la copii. Mierea funcţionează la fel şi în rândul adulţilor. Partea bună este că „tratamentul” cu miere cu provoacă ameţeli, precum siropul de tuse. Mierea mai închisă la culoare este mai bună întrucât conţine mai mulţi antioxidanţi.

Durerile de spate
Care e primul lucru pe care îl faci când te doare spatele? Cel mai probabil începi să te întinzi şi să te întorci în toate direcţiile pentru a elimina durerea. Acest instinct indică „tratamentul” cel mai bun pentru durerile de spate. Un studiu publicat în Annals of Internal Medicine arată că o tehnică de yoga – viniyoga – ajută la reducerea durerii de spate suficient pentru a scădea sau elimină analgezicele. Astfel, elimini daunele eventuale asupra ficatului sau tractului gastrointestinal prin consumul îndelungat de pastile. Durerea cronică de spate poate persista chiar şi 3 luni după un episod acut, astfel că tratamentul cu pastile s-ar întinde multe peste perioada recomandată. Pentru a afla cum se fac aceste exerciţii vizitează men’s health.com/yoga.

Dureri de cap
Consumul de pastile pentru durerile de cap poate, de fapt, perpetua durerea. Persoanele care iau analgezice peste 15 zile pe lună pot suferi de dureri de cap provocate de excesul de pastile. Doctorii nu ştiu exact de ce se întâmplă acest lucru, dar se pare că este mai ales cazul analgezicelor cu mai multe substanţe active. Recomandarea este să le eviţi şi axează-te pe somn. Zonele din creier implicate în durerea cranială sunt implicate şi în somn. Făcându-ţi un program sănătos de odihnă pe care să îl respecţi poţi amelioara semnificativ durerile de cap.

Depresie uşoară
Pentru a combate depresia, cercetătorii recomandă terapia cognitivă pe bază de atenţie. Cu ajutorul acestor tehnici te focusezi asupra controlării reacţiilor la anumite gânduri şi emoţii a€“ înveţi să le vezi obiectiv, şi nu le permiţi să te copleşească. Studii recente au arătat că aceste tehnici sunt la fel de eficiente pentru prevenirea recidivelor ca şi antidepresivele şi mai eficiente pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii. Una dintre tehnici, „spaţiul de 3 minute pentru respiraţie”, are ca scop eliminarea gândurilor negative din cap. Începi prin a te focusa pe cum se simte corpul tău, precum şi pe ce gândeşti şi simţi în momentul respectiv. Apoi, îţi muţi atenţia asupra respiraţiei pentru a te ancora în momentul prezent. În final, îţi extinzi atenţia la tot corpul în timp ce inspiri şi expiri.

Insomnia
Nu reuşeşti să dormi? Nu te mai chinui! Deschide televizorul şi urmăreşte un program preferat! Mutarea orei de culcare tot mai târziu te adoarme într-un final şi te ajută să eviţi pastilele. Medicamentele pentru somn îşi pierd eficacitatea în timp deoarece corpul se obişnuieşte cu ele. Dacă te culci te obicei la ora 22, amână acest moment până la 1, dar nu modifica ora de trezire. După câteva săptămâni încearcă să cobori, din nou, ora de culare cu câte 20 de minute pe seară să verifici dacă poţi menţine ce ai câştigat.

Foto: Flickr / skampy

Sursa: ABC News

Tags:



2 comentarii

  1. da….daca te doare capul si nu ai ntimp sa dormi…axeaza-te totusi pe somn sa nu iei pastile
    daca dim te trezezsti la 7 si ai insomnii…muta ora de culcare mai tarziu….
    f.multa logica nu am ce zice…
    nu s-a luat in calcul ca asta se poate aplica doar daca nu ai altceva de facut decat sa dormi:)))

  2. Pingback: TOTB.ro - Încrucişarea mâinilor duce la alinarea durerii » Think Outside the Box

Leave A Reply