Cum să renunțați la fumat cât mai puțin dureros posibil

4

Renunțarea la fumat a fost asociată cu învingerea dependenței de heroină. Însă a învăța cum să renunțați „adecvat” la acest viciu poate face diferența într succes și a rămâne în continuare sclavii nicotinei. Cel mai important factor în procesul descotorosirii de țigări este înțelegerea modului în care acționează dependența de nicotină și recunoașterea faptului că este într-adevăr vorba de o dependență. Una dintre cel mai greu de înfruntat, de altfel, care accelerează metabolismul și care eliberează la nivel cerebral chimicale ce conferă senzația de calm. Aflați care sunt și ceilalți factori ce pot asigura succesul renunțării la acest obicei.

Încercați să înțelegeți cum vă simțiți în timp ce vă lăsați de fumat

Sevrajul asociat acestui proces poate varia de la o persoană la alta. Primul simptom, unul universal, este pofta. Organismul vă va implora săi dați nicotină. Ce trebuie să aveți în minte e că această sete de a fuma durează doar circa 3 minute și că majoritatea oamenilor se confruntă cu 6-8 asemenea sesiuni de poftit pe durata celei mai „urâte” zile – a treia zi de la stoparea consumului. Dacă rezistați, în total, 24 de minute, aveți șanse mari să rezistați de tot.

Iritiabilitatea este un alt simptom des întâlnit în acest caz. Găsiți o modalitate de a vă feri de sursa iritantă și gândiți-vă tot timpul că nicotina este de vină pentru starea voastră. Apoi ar mai fi foamea. Nicotina modifică nivelul zahărului din sânge. Când vă lăsați de fumat, organismul începe să aibă nevoie de zahăr, dezvoltându-se astfel pofta de dulce.

Fixați-vă o dată clară

Este important să vă setați în gând data fixă la care vreți să vă lăsați de fumat. Dați-vă un răgaz de cel puțin o săptămână pentru ca ideea să întărească în mintea voastră. În tot acest timp vă puteți gândi la dezavantajele vieții de fumător: uneori sunteți nevoiți să fumați afară și să vă plănuiți timpul unei jurul unei țigări sau sunteți copleșiți de mirosul lor.

Pregătiți-vă provizii sănătoase

Pregătiți-vă rezerve de fructe și legume și beți sucuri naturale. Sucurile de grepfrut și de coacăze sunt numai bune, pentru reglează nivelul zahărului din sânge în prima săptămână de abstinență, care este vitală. Totodată, nu plănuiți nici un eveniment social în timpul primelor două săptămâni, pentru că vă va fi greu să rezistați tentației lângă oameni care fumează.

Credeți în voi

Sunteți cea mai importantă persoană pe care o cunoașteți. Renunțarea la un viciu este cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru voi înșivă, dar și pentru cei din jur. Țineți minte că sănătatea este de neînlocuit și că nu e niciodată prea târziu să renunțați la obiceiurile care îi dăunează.

Apelați la metode anti-fumat

Unii oameni consideră înlocuitorii de nicotină o soluție eficientă pentru renunțarea la fumat, însă ei nu fac decât să prelungească sevrajul. Alte metode anti-viciu modifică chimia cerebrală, prostind creierul că are parte de aceleași recompense ca atunci când fumați.

Documentați-vă și întăriți-vă decizia

O parte importantă a succesului o reprezintă documentarea pas cu pas a procesului și aniversarea fiecărei victorii – o zi fără nicotină, trecerea peste ziua trei (ziua în care nicotina părăsește complet organismul), o săptămână fără țigări, calculul economiilor în bani și ani de viață, o lună etc. O soluție este țineți un jurnal cu reușitele voastre periodice, fie că o faceți în scris, fie pe rețelele de socializare.

Nu mai asociați fumatul cu activitățile de rutină

Multor oameni le este greu să renunțe la fumat pentru că asociază acest viciu cu activitățile de rutină de zi cu zi, cum ar fi mâncatul, condusul, trezitul sau pauza de cafea. De fiecare dată când reușiți să nu fumați într-o situație în care ați fi fumat până atunci, aveți șanse mari să renunțați la acest viciu.

Foto: Flickr/AMagill

Citiți și:

Ghid în 8 pași pentru renunțarea la fumat

Tags:



4 comentarii

  1. Eu fumam cel putin 3 pachete de tigari pe zi. M-am lasat brusc: am zis fata de colegi ca este ultima tigara pe care o fumez… A izbucnit un hohot general de ras. Nimeni nu credea ca o sa ma pot lasa de fumat asa brusc… Si au trecut 8 ani de cand nu mai fumez. Din proprie experienta va spun ca a treia saptamana e groaznica. Sfatul meu este sa nu inlocuiti fumatul cu altceva: bonboane, seminte, etc. Atunci cand va lasati de fumt faceti-o brusc si cautati-va o ocupatie in momentul in care va vine sa fumati. Faceti curatenie, reparati ceva, gatiti o mancare, plimbati-va cu bicicleta, jucati-va pe calculator, etc. In general, daca ati trecut de a treia saptamana, va puteti lasa de fumat definitiv.

  2. Nu te poti lasa de fumat daca nu iti doresti asta cu adevarat. Pe mine m-a motivat zgarcenia. Sunt foarte chibzuit cu banii. Dupa ce am constientizat ca astia maresc taxele ca la balamuc, mi-am cumparat o masina care cosuma 3,5 litri de motorina si am decis sa renunt la fumat. Zis si fatut. Intr-o Vineri, cu un an in urma, dupa ce in prealabil citisem cartea lui Allen Carr cu lasatul de fumat, dupa ce cumparasem 2 cutii de extraveral (am citit undeva ca extractul de valeriana diminueaza sevrajul) m-am last pur si simplu. Sambata dimineata, m-am trezit ud, cu transpiratia rece si galbena. M-am schimbat, am luat un extraveral si m-am culcat la loc. M-am trezit seara, am mancat am luat un extraveral si m-am culcat la loc, Duminica la fel. Am evitat cercurile de fumatori o perioada de o luna, dupa care am inceput sa-i dispretuiesc. Gura le miroase urat, respiratia la fel, degetele le sunt galbene. M-am igrasat 5 kilograme dar sper ca in 2 ani le dau jos. In gluma zic ca a doua zi dupa ce m-am lasat de fumat am crezut ca am murit iar a treia zi eram sigur….Multumesc sotiei care acum fumeaza exilata pe balcon ca a fost alaturi de mine!

  3. M-am lasat de fumat in mai multe etape. In prima am inceput sa constientizez ca aveam nevoie de altceva atunci cand luam tigara. Aveam de fapt nevoie de odihna, relaxare, mancare, atentie din partea celorlalti, sa rezolv o problema etc. Nu mi-am interzis sa fumez. Am zis ca voi fuma strict cat am nevoie, daca de asta am nevoie. Mi-am permis sa nu ma simt obligat sa fumez tigara pana la capat daca nu simt nevoia. Numarul tigarilor fumate s-a redus de la sine. Am trecut pe tigari subtiri si stingeam tigara dupa cateva fumuri. In tot timpul asta nu am avut de luptat cu ideea sa ma abtin. In cele din urma am ajuns la o tigara pe zi. Eram inca dependent, chiar si de o tigara. Apoi am lucrat la organizarea unor evenimente intr-un restaurant unde era mult fum. Am inhalat atata fum in cateva zile, incat nu am mai avut pofta de tigari si m-am lasat definitiv. Am mai simtit pofta din cand in cand, dar nu foarte intens si in majoritatea timpului ma gandesc cum de am putut fuma. Ideea cu sucurile de fructe e excelenta.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger