Cum ne păcăleşte ambalajul să credem că achiziţionăm un produs premium

0

În ciuda eforturilor consumatorilor de a-şi administra mai eficient bugetul şi a nu mai cheltui prea mult pe diverse produse, companiile găsesc noi metode de a promova produsele obişnuite, normale, drept “premium” şi a le face să coste cu 30 – 50% mai mult. Păcăleala stă în ambalaj, scrie publicaţia Time.

 

 

Când vine vorba de satisfacţia oferită de un produs, consumatorii indică ambalajul aproape egal (în punctaj) cu brandul (marca), arată un studiu realizat de compania MWV (specializată în ambalaje, la nivel global). Astfel, ambalajul joacă un rol major în judecata consumatorilor, când evaluează un produs, dacă acesta este premium sau obişnuit, susţine studiul citat. Un alt studiu, realizat de Universitatea din Miami, spune că atractivitatea prezentată de un produs (măsurată în timpul petrecut de consumatori uitându-se la acel produs) era un factor important în preferinţa personală faţă de un brand sau altul.

Consumatorii pot fi păcăliţi să creadă că un produs este premium prin indicii vizuale, precum culori „mute”, finisaje mate sau materiale care par a fi făcute de mână: spre exemplu, chips-urile ambalate într-o pungă mată, nu sclipitoare, strălucitoare, par a fi „de casă”. Cumpărătorii sunt atraşi şi de produsele care par foarte utile şi rezistente (senzaţii induse tot prin ambalaj), de cele care par să rămână proaspete mai multă vreme, de cele uşor de transportat sau uşor de deschis. Până şi sunetele scoase de un ambalaj al unui produs pot induce ideea de premium, de lux. Potrivit unui articol din Wall Street Journal, „sunetele precum un pocnet, un ţăcănit, un foşnet sau o plesnitură pot deveni memorabile şi profund satisfăcătoare, adeseori sugerând luxul, prospeţimea, eficienţa sau siguranţa”.

Desigur, mai contează şi atingerea. Textura ambalajului este şi ea importantă. Mai moale este mai bine (atingere de caşmir, vă spune ceva?), susţine unul din studiile citate. O suprafaţă lină, mătăsoasă, este de preferat, spre exemplu, când vine vorba de loţiuni pentru corp sau balsam de păr. Mulţumită teoriilor privind ambalajele, apare un nou fenomen, numit „democratizarea luxului”, dar care nu face altceva decât să scoată, subtil, mai mulţi bani din buzunarele consumatorilor pentru produse obişnuite, dar promovate la rang de lux.

 

Sursa: Time / Business

Foto: Design Jane

 

Puteţi citi şi:

Cum luăm decizii când suntem expuşi la prea multe informaţii

Ce legătură există între diabet şi ambalajele produselor alimentare

Cel mai mare duşman pentru un orăşean care s-a mutat la ţară


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger