Cum încearcă Monsanto să-şi spele imaginea cu ajutorul presei “quality”

0

Controversata companie Monsanto, producătoare de organisme modificate genetic şi pesticide specifice, are o misiune grea în a-şi curăţa imaginea după nenumăratele scandaluri internaţionale în care a fost implicată. Publicaţia Gawker a dat recent publicităţii o serie de materiale prin care arată cum Monsanto încearcă, prin intermediul prestigiosului trust de presă Condé Nast, să influenţeze favorabil opinia publică în legătură cu politicile companiei.

 

 

Din trustul Condé Nast fac parte, printre altele, publicaţii precum The New Yorker, Ars Technica, Vogue, Vanity Fair, Wired, Bon Appetite, GQ & Details etc. Potrivit Gawker, reprezentanţii trustului american au lansat către diverse organizaţii non-profit invitaţia de a participa la realizarea unei serii de materiale multimedia, menite să aducă, voalat, un plus de imagine pentru Monsanto. Mai jos, vă prezentăm, în traducere, conţinutul unui email pe care trustul de presă l-a trimis către aceste organizaţii non-guvernamentale:

Subiect: Posibilă cobalorare pentru (Organizaţie) şi Conde Nast

Dragă (Numele),

Vă scriu în numele grupului Strategic Alliance din cadrul Conde Nast Media Group. În acest moment, realizăm o serie extraordinară de clipuri ce urmează să fie promovate prin intermediul site-urilor pe care le deţinem (de exemplu, Self, Epicurious, Bon Appetite, GQ & Details) şi găzduite pe un canal de YouTube dedicat. Subiectele referă la alimentaţie, circuitul hranei şi sustenabilitatea şi avem onoarea ca printre invitaţi  să se numere regizoarea Lori Silverbush. 

Filmările se vor face între 11 şi 12 august în Bedford, NY, iar emisiunea va fi moderată de Mo Rocca (jurnalist, actor şi comediant american, n.r.). Vă contactăm pentru a vedea dacă există o presoană în cadrul organizaţiei dvs. care ar putea lua cuvântul într-unul sau două episoade (vedeţi documentul ataşat). Vom avea nevoie de ajutorul persoanei respective pentru o singură zi. Se asigură remuneraţie sau donaţie către organizaţie, iar cheltuielile de transport sunt asigurate. 

Cum suntem pe ultima sută de metri, ne-ar face mare plăcere să ne răspundeţi azi sau cât de curând posibil, pentru a continua disucţiile. Vă ataşez, de asemenea, o prezentare generală a episoadelor, a felului în care vor fi folosite şi a sponsorului.

Din documentul ataşat, pe care îl puteţi consulta mai jos, aflăm că cele patru episoade din această serie sponsorizată de Monsanto ar urma să ia în discuţie aspecte legate de alimentaţie şi că fiecare episod ar beneficia de prezenţa unei celebrităţii şi a altor invitaţi binecunoscuţi, urmând să fie promovate timp de şase luni prin intermediul canalelor de presă Conde Nast. De asemenea, documentul precizează că “fiecare episod se va desfăşura într-un mediu controlat, aranjat cu stil, pentru a crea un forum jurnalistic cu autoritate.”

 

laykey7y4qs8fnqchudr

Sursa: Gawker

Puteţi citi şi:

Contaminarea cu organisme modificate genetic a crescut semnificativ în ultimii zece ani

UE va aproba cultivarea unei noi specii modificate genetic, în ciuda opoziţiei majorităţii statelor membre

România modificată genetic

Argentina versus Monsanto, în războiul chimicalelor din agricultură


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger