Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

11

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

 

 

„Suntem două feluri de oameni pe lumea asta: cei care așteptăm să se întâmple ceva și cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinaționalele care vin și folosesc cu tupeu faptele celor din urmă, în scop publicitar. Cam așa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosită grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, deși nu au contribuit cu nimic la acțiunea de anul trecut.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă vreo 20.000 de euro.

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Acesta este un fragment preluat din textul lui Dollores Benezic. Puteți citi articolul integral aici.

Foto: Kuki Bărbuceanu


11 comentarii

  1. Cred ca nu s-a inteles despre ce e vorba in spotul ala. Nicaieri in spot Vodafone nu isi asuma salvarea lor. Expun o actiune spontana a unor oameni pe care ii lauda pentru reactia lor. De altfel si VO-ul este la persoana a III-a plural.

  2. Nu-mi place sa iau apararea la o corporatie lacoma care si-ar vinde si propria mama ca sa scoata cativa banuti in plus, dar in numele adevarului, niciunde in reclama nu se sustinea ca acei cai au fost salvati de Vodafone. Filmarile aratau oameni reprezentand oameni obisnuiti, fara vreo legatura cu Vodafone. Sunt multe reclame de cacat in care se arata evenimente sau realizari frumoase si in final numele produsului la care se face reclama pentru ca pilula de marketing sa fie inghitita mai usor. Nu cred ca Vodafone a gresit cu ceva, decat cu a fi la fel de imoral ca toate celelalte branduri care isi fac exact acelasi gen de reclame.

  3. PRECIZARI:
    1. Vodafone nu spune nicaieri ca ar fi salvat vreun cal.
    2. Oana Pellea cand spune “impreuna” se refera la “noi – OAMENII care chiar facem ceva”, adica la VOI – oameni buni si nu la NOI – VODAFONE.
    Este foarte adevarat ca atunci cand acest “impreuna” se afla in cadrul unui clip publicitar, se poate lesne intelege ca este implicata si compania respectiva. In cazul de fata, folosirea in text a persoanei intai plural, a fost o greseala ale carei consecinte nimeni nu le-a anticipat iar acum pierdem vremea pe bloguri.
    3. Vodafone a contactat Vier Pfoten cu doua saptamani inainte de a fi lansat clipul si au primit toate detaliile referitoare la actiunea de salvare a cailor. Este adevarat ca in tarcul de la Letea fusesera prinsi 70 de cai dar dintre acestia, doar 54 au fost urcati un tir, restul fiind manjii care au ramas acolo. Dar “incurcaturile” astea nu cred ca sunt relevante..
    4. De la prima intalnire, Vodafone ne-a intrebat ce nevoi avem pentru cai. Dupa insiruirea acestora si in urma analizei lor, au hotarat sa se implice in partea cu hranirea, prin donarea celor 20.000 euro. Deci partea cu “violatorul” cade, pentru ca a fost de comun acord. Cam ieftin, ce-i drept..
    5. Zilele acestea va fi lansata si aplicatia pe Facebook iar cei carora intradevar le pasa de caii din Letea (mai mult decat de carcoteala specific romaneasca si alte “balarii”) sunt invitati s-o acceseze. Nu-i costa nimic.
    6. Caii din Letea nu este marca inregistrata a Vier Pfoten sau a altcuiva, deci legal, nu putem interzice nimanui sa-i “foloseasca” . Da Doamne sa se intample mai des, daca asta le va asigura viitorul.
    7. A fost primul pas intr-o colaborare de lunga durata (speram) intre Vodafone si Vier Pfoten. Sau aveti alte preferinte ?
    Concluzie:
    Nimeni n-a vrut sa “fure” (insele, violeze etc) pe nimeni. A fost doar un text al companiei de publicitate, nefericit ales, care a lasat loc ambiguitatilor si interpretarilor.
    La sfarsitul lui noiembrie incepe proiectul In Letea.
    Stay tuned !

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger