Acţiunile de salvare a patrimoniului vernacular de la Roşia Montană întreprinse pe parcursul ultimilor 5 ani de Asociaţia ARA (Arhitectură Restaurare Arheologie) vor fi prezentate miercuri, 2 noiembrie, într-o secţiune a expoziţiei “Activări urbane în România”, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.
SURSA: Asociaţia ARA
Seria de instantanee, pusă sub titlul “Ctrl-s: Roşia Montană”, ilustrează acţiunile de documentare, protejare, restaurare şi prezentare publică dedicate fondului bogat şi autentic de clădiri tradiţionale al acestui sit excepţional. Acţiunile ARA – practice, educative şi demonstrative – urmăresc promovarea unei direcţii de dezvoltare a sitului bazată pe valorile de patrimoniu natural şi cultural şi se alătură acţiunilor de durată şi de anvergură întreprinse în ultimul deceniu de oponenţii proiectului minier propus de RMGC, grupaţi în campania „Salvaţi Roşia Montană”.
Expoziţia, inclusă în programul „Patrimoniul ca resursă”, se desfăşoară în cadrul Festivalului Zeppelin. Vernisajul va avea loc miercuri, 2 noiembrie 2011, ora 18.30, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.
Foto: Roşia Montană
4 comentarii
pentru toti cei care nu stiu, cea mai importanta parte din patrimoniu, cea care poate fi valorificata ca fiind atractie turistica, va fi reabilitata fix de rmgc, adica fix compania impotriva careia “lupta” ong-urile. isi taie ei singuri craca de sub picioare? da.
Mda, o sa salveze 1% (cea mai importanta parte in vizunea RMGC) din patrimoniu pe care-l vor reabilita si valorifica de dragul publicitatii, in timp ce vor distruge restul de 99%. Adica daca tot salveaza 1% sa le arate politrucilor ca sa le dea odata avizele, de ce n-ar deschide pentru public ca sa mai recupereze din banii cheltuiti cu PR-ul guvernamental?
ONG-urile lupta pentru restul de 99%.
bravo, si vor fi o gramada de turisti cand nu va mai fi nimic in jur decat iazuri de steril… marinate cu cianura… probabil vrei sa te faci ghid pe colo… succes !
daca nu era proiectul rmgc-ului, ara nu se uita niciodata la rosia montana si sa se apuce sa faca ceva pentru zona, pentru ca nu avea un impact puternic asupra publicului. chiar toti fug doar dupa publicitate?