Criticată pentru imaginile umilitoare difuzate, Antena 1 dă în judecată Paginademedia.ro

5

Postul de televiziune Antena 1 a anunțat că va da în judecată site-ul Paginademedia.ro ca urmare a unor articole critice la adresa ediției de luni, 4 februarie, a emisiunii “Acces Direct” în cadrul căreia au fost difuzate imagini umilitoare care puneau accent pe igiena precară a Ioanei Tufaru, fiica Andei Călugăreanu, o persoană vulnerabilă psihic.

Site-ul Paginademedia.ro a luat atitudine față de umilirea Ioanei Tufaru și a publicat lista celor 17 companii care au avut reclame pe intervalul orar corespunzător emisiunii “Acces Direct”, atrăgând atenția acestora asupra programului pe care îl girează. Drept urmare, compania de cosmetice Avon a decis să-și retragă sponsorizarea. “Situația apărută în emisiunea Acces Direct, din data de 4 februarie a.c., ne determină să retragem spoturile din calupurile publicitare ale acestei emisiuni și să ne reorientăm către alte sloturi orare de pe acest post tv”, a declarat, pentru Paginademedia.ro, Raluca Kisescu, Senior Manager Commercial Marketing Avon.

“Antena TV Group îl va acționa în instanță pe domnul Petrișor Obae, deținătorul site-ului ‘Pagina de Media’, având în vedere prejudiciile de imagine și materiale produse companiei noastre prin acțiunile de defăimare ale postului de televiziune Antena 1 și a emisiunii Acces Direct”, se arată în comunicatul de presă al postului de televiziune care cere daune de peste 500.000 de euro.

Ediția de luni a emisiunii-tabloid a stârnit critici dintre cele mai dure din partea presei și a publicului pe rețelele de socializare. Mai mult decât atât, Consiliul Național al Audiovizualului a primit peste 100 de sesizări pentru ediția respectivă a emisiunii Acces Direct, potrivit Laurei Georgescu, președintele CNA. „Mi se pare salutară viteza de reacție a publicului și modul voluntar în care ne solicită sancționarea acestui gen de jurnalism. Și mai cred că au reacționat în număr atât de mare, fiindcă au încredere că CNA vrea sa demonstreze ca nu ‘gustul’ lor dictează audienței, ci, din contră, ei sunt obligați să consume ‘dictatura audienței’”, a declarat aceasta pentru Paginademedia.ro.

“Este surprinzător că în anul 2013 se penalizează un ziarist doar pentru că și-a făcut meseria. Articolele de pe Paginademedia.ro au fost redactate cu bună credință și în interesul publicului. Materialele au reflectat ceea ce s-a întâmplat în emisiunea de pe Antena 1, iar lista clienților de publicitate era accesibilă oricărui telespectator care a urmărit emisiunea. Totodată, la CNA au fost depuse peste 100 de plângeri legate de emisiunea Acces Direct de pe Antena 1. Compania Avon este cea care a luat decizia de retrage reclamele din emisiunea Acces Direct, iar această decizie nu a fost luată la cererea Paginademedia.ro. Un lucru foarte important este că Avon a retras publicitatea doar de la Acces Direct, alegând să aloce bugetele respective în alte intervale orare ale Antena 1, ceea ce exclude un prejudiciu financiar în urma acestei decizii a companiei Avon”, a declarat Petrișor Obae, Editor Paginademedia.ro.

Paginademedia.ro a strâns mulți suporteri în jurul său care vor, la rândul lor, să combată tabloidizarea jurnalismului de televiziune. “Decizia Antenei 1 de a da în judecată Paginademedia.ro este la fel de neinspirată ca şi aceea de a difuza imaginile cu Ioana Tufaru. Sperăm ca, în câţiva ani, să întâlnim cât mai puţine discursuri publice de tipul ‘şi X juca fotbal cu noi când am spart geamul’. Şi sperăm să scăpăm de discursurile victimizante ale operatorilor din audio-vizual. Faptul că Antena 1 este acum în atenţia şi revolta publică nu le absolvă pe celelalte televiziuni competitoare. Credem că s-a creat un precedent în procesul de igienizare şi reaşezare a standardelor în televiziunea şi divertismentul comercial. Echipa Paginademedia.ro a reacționat civic în această chestiune şi o vom susţine în acest demers. Nu mai putem tolera decontarea lenei şi incompetenţei în numele publicului. Este un preţ prea mare pentru viitoriii adulţi ai României care se chinuiesc de doi ani să prindă un 5 (cinci) la Bacalaureat”, a declarat Ionuț Codreanu, coordonator proiecte la Agenția de Monitorizare a Presei ActiveWatch.


5 comentarii

  1. > Paginademedia.ro a strâns mulți suporteri în jurul său care vor, la rândul lor, să combată tabloidizarea jurnalismului de televiziune.

    Ce să mai combată. Eventual să-i pună cruce.

    • Cred ca ar trebui sa ne mobilizam online si sa postam pe Facebook bannere cu un text in genul: Unilever, Palmolive, Whiskas, Omniasig, Doncafe, Provident, L’Oreal si altii sprijina si accepta emisiuni tv in care persoane cu dizabilitati mintale sunt injosite, in care scandalurile fac rating. Emisiunile tabloid exista pentru ca aceste firme dau bani pentru ele, alegand calea cea mai murdara pentru a face profit. Aceasta este dovada “respectului” lor fata de noi, clientii. Daca lor nu le pasa de oameni, noua de ce sa ne pese de produsele lor?

  2. Cred ca ar trebui sa ne mobilizam online si sa postam pe Facebook bannere cu un text in genul: Unilever, Palmolive, Whiskas, Omniasig, Doncafe, Provident, L’Oreal si altii sprijina si accepta emisiuni tv in care persoane cu dizabilitati mintale sunt injosite, in care scandalurile fac rating. Emisiunile tabloid exista pentru ca aceste firme dau bani pentru ele, alegand calea cea mai murdara pentru a face profit. Aceasta este dovada “respectului” lor fata de noi, clientii. Daca lor nu le pasa de oameni, noua de ce sa ne pese de produsele lor?

  3. Pingback: dadeceuri/uitedeaiauri « Jiminy's Blog

Leave A Reply