Creșterea vânzărilor la antidepresive este rezultatul publicității

1

Presiunea asupra unei mame care se zbate să țină pasul și la serviciu și acasă este cu adevărat stresantă, dar e greu de crezut un raport al European College of Neuropsychopharmacology care arată că acestea sunt de două ori mai predispuse să sufere de depresie decât în urmă cu 40 de ani.

Este adevărat că medicii de familie prescriu de trei ori mai multe rețete pentru antidrepresive decât în anii ’70, dar acest lucru reflectă doar succesul companiilor farmaceutice în a redefini afecțiunile psihologice pentru a-i încuaja pe medici să le trateze cu pastile, comentează jurnaliștii de la The Telegraph.

Un director din publicitate comenta metodele acestora într-un articol din 2003. Vince Parry povestește în “The Art of Branding a Condition”cum a colaborat cu mai multe companii pentru crearea de afecțiuni medicale, prin trei strategii. În primul rând, prin creșterea importanței simptomelor, apoi prin redefinirea afecțiunii existente și prin dezvoltarea unei noi afecțiuni pentru o nevoie neacoperită de piață.

Branduirea afecțiunii consta în “medicalizarea” unor evenimente psihice normale, în redefinirea trăsăturilor psihologice ca afecțiuni psihologice, astfel încât, de exemplu, timiditatea să devină fobie socială, și mai ales în redefinirea limitelor a ce este considerat normal în ce privește variabile precum presiunea arterială și colesterolul.

Procesul este subtil, aproape subliminal și implică cooperarea unor doctori renumiți. S-adovedit a fi foarte eficient întrucât vânzările în industria farmaceutică s-au dublat de la 400 de miliarde de dolari la 800 de miliarde de dolari într-un an.

Foto: Flickr / RenaudPhoto


Un comentariu

  1. rusine. in primul rand pentru doctori, si pentru cei din industria publicitatii. dar pitecantropii aia emotionali nici nu mai merita bagati in seama.

Leave A Reply