Corporațiile din industria alimentară stau prost la capitolul etică

0

Cele mai mari companii din industria alimentară din lume stau prost la capitolul etică, arată un nou raport al Oxfam. Niciunul dintre cele mai mari branduri, precum Nestle, Mars sau Coca Cola, nu a primit un scor bun în ce privește angajamentul lor de a proteja fermierii, comunitățile locale și mediul.

 

 

În raportul Behind the Brands, Oxfam a clasificat cele mai mari 10 branduri mondiale din industria alimentară în funcție de șapte categorii: transparența lanțului de furnizori și a operațiunilor, cum asigură drepturile muncitorilor, cum apără drepturile femeilor, managementul apei și pământului, strategiile de reducere a impactului schimbărilor climatice și cum asigură drepturile agricultorilor care cultivă ingredientele lor.

Compania cu cel mai mic scor – doar 13 din 70 – este ABF, care deține, printre altele, ceaiurile Twinings, cu doar un punct din 10 la tratamentul femeilor, pământului și schimbărilor climatice. Cel mai mare scor pe care a reușit să-l obțină este de trei puncte din 10 pentru relația cu muncitorii și transparența.

Oxfam susține că niciuna dintre companiile de pe ultimele locuri nu a făcut nimic în ce privește îngrijorările legate de drepturile asupra pământurilor sau sărăcia și lipsa oportunităților pentru femeile care lucrează în lanțul furnizorilor. De asemenea, compania General Mills, care se află pe penultimul loc în clasament, a dat dovadă de lipsă de transparență în ce privește originea ingredientelor.

“E timp ca vălul care acoperă această industrie multi-miliardară să fie ridicat”, spune Barbara Stocking, directoarea executivă a Oxfam. “Consumatorii au dreptul să știe cum a fost produsă mâncarea lor și impactul pe care îl are asupra celor mai săraci oameni din lume care produc ingredientele. Sutele de branduri de pe rafturile supermarketurilor sunt în mare paarte deținute de doar 10 companii gigant, care au venituri combinate de peste 1 miliard de dolari pe zi în timp ce unul din opt oameni pe lume se culcă fără să mănânce în fiecare noapte”, adaugă aceasta.

Oxfam mai spune că niciuna dintre companii nu are o strategie adecvată pentru protejarea comunităților locale în ce privește acapararea de terenuri și a resurselor de apă. Fundația cere publicului să folosească platformele de socializare pentru a pune presiune pe giganții din industria alimentară să-și îmbunătățească politicile.

Sursa: Guardian


Leave A Reply