Coltul bicicletelor: City bike cu aspect de cursiera

15

Dupa o saptamana destul de grea cu un Kross, a venit vremea sa incerc si o bicicleta din UK. Create-ul mi-a facut demult cu ochiul, voiam sa testez din prima saptamana aceasta bicicleta, insa baietii de la Ciclop trebuiau sa-i mai faca cateva ajustari. Dar pana la urma tot a ajuns la mine. Si am petrecut impreuna cateva zile frumoase, la sfarsitul carora aproape ca m-am convins ca si city bike-ul poate fi o optiune reala, chiar si pentru cei care viseaza la viteza si distante mari.

de Magor Csibi

Create-ul arata ciudatel. Intr-un mod dragut. Are roti subtiri ca o cursiera, cu jantele frumos colorate, un cadru din otel, subtire, si un ghidon ingust. Designul este dragut, iar oamenii te vor intreba la tot pasul daca ai o cursiera sau nu. Ca nici ei nu vor sti exact.Prima data, baietii m-au surprins cu pedale fixe, care se invartesc intotdeuna impreuna cu rotile. Daca rasucesti pedalele in spate si bicicleta va merge in spate. Am incercat timp de 15 minute combinatia si dupa ce era sa cauzez doua accidente, am ales totusi viarianta fixa.

O specificitate la Create este ca poti trece de la pedalele fixe la cele normale in cateva secunde. Scoti lantul, intorci roata, pui la loc lantul si voila, ai pedale care se invartesc in spate fara probleme. O alta curiozitate la bicicleta este ca urmeaza industria auto britanica, adica franele sunt inversate. Cu mana stanga tragi frana de spate, cu cea dreapta frana de fata. Dar e nevoie doar de cateva ore de acomodare.

In ciuda cadrului din otel, greutatea este decenta: 10,9 kilograme, ceea ce a insemnat ca s-a terminat in sfarsit cu zilele in care transpiram pana cand ajungeam cu bicicleta pana la etajul 5, cadrul fiind si scurt. Gratie lui puteam sa bag bicicleta in lift, asa ca Create-ul poate fi o optiune pentru “lenesii” care au in bloc lifturi mici, comuniste.

Chiar daca Create are steif de cursiera, are o singura viteza. Insa o data ce te obisnuiesti cu ea, bicicleta iti ofera multe satisfactii. E putin mai greu cu pornitul, mai ales la deal, deseori am fost nevoit sa ma ridic in picioare daca ma grabeam, insa odata in miscare, merge extrem de bine. Aveam o mica temere ca rotile mici nu sunt facute pentru drumurile noastre, insa in perioada de proba, bicicleta s-a dovedit a fi destul de rezistenta. Dar asta nu inseamna ca nu e nevoie de extra atentie cand mergem cu ea.

Daca e sa vorbim de neajunsuri, nu pot sa nu mentionez o lipsa totala de aparatori, cea ce inseamna ca pe vreme de ploaie bicicleta sta bine in casa. Asta in cazul in care nu vrei sa fii plin cu apa si noroi. Un alt neajuns este lipsa oricarui suport pe care sa poti transporta ceva. Nu poti sa-ti iei nici macar o carte fara sa trebuiasca sa ai o sacosa la tine, sa o agati de ghidon. Asa ca daca planuiesti sa iti iei un Create pentru utilizare zilnica, indiferent de conditii meteo, s-ar putea sa nu faci alegerea cea mai buna.

Ghidonul destul de ingust face ca bicicleta sa fie extrem de manevrabila si stabila. Mie mi-a placut ca am putut sa ma strecor cu ea in trafic la fel de bine ca si cu Strida mea, desi Create-ul este o bicicleta mai mare. Iar acesta e si ultimul aspect negativ, marimea bicicletei, care nu te ajuta daca ai un apartament mic.

All in all, Create-ul e o bicicleta buna si un partener viabil in trafic. E rapida, manevrabila, interesanta si, nu in utlimul rand, comoda. Culorile si designul indraznete vor atrage privirile celorlalti, insa daca te impaci cu ideea asta si nici nu planuiesti sa iesi din casa pe timp de ploaie, s-ar putea ca aceasta “cursiera city” sa fie alegerea perfecta.

Mai multe detalii despre Create gasiti aici sau aici.

Tags:



15 comentarii

  1. faceti reclama la tampitii astia de englezi
    Au cele mai stupide biciclete!
    Incomode..tot ce este aiurea
    CEle mai buneucrainele sovietice
    i tohanul romanesc
    daca le stiti
    daca nu intrebati la vecini!

    • in mare parte iti dau dreptate, dar tutushi … am evoluat si noi putin 😀 … sunt biciclete mult mai bune din orice punct de vedere – plecand de la calitatea (otelului / alijului) pana la bilele de la roata …. – intradevar, cotate fff. scump [din cate am vazut o bicicleta buna se afla undeva la peste 2000 RON] …

  2. Nu prea înţeleg ce anume face din bicicleta asta „city bike”.

    Un city bike are: poziţie verticală a ciclistului (ceea ce-i dă o vizibilitate bună, necesară în oraşe), apărăţori, portbagaj, lumini. Bicicleta aia n-are nici de unele.

    Exemple bune de city bike-uri sunt bicicletele olandeze. Biciclete olandeze au freewheel (poţi să te opreşti din pedalat dacă vrei, iar la cele fără frână de picior poţi să pedalezi înapoi). Dacă nu ai freewheel ai „fixie” (pinionul se învârte solidar cu butucul), dar un fixie nu e neapărat „city bike”. Fixie sunt folosite mai ales de cei care vor să facă diverse giumbuşlucuri/acrobaţii.

    A, şi frâna de faţă la mâna dreaptă se practică şi în Olanda. Are sens: frâna de faţă este frâna mai eficientă, iar mâna dreaptă este mâna puternică. Bicicletele olandeze au de obicei rollerbrakes, deci nu rişti să zbori peste ghidon, ca la alte variante de frâne.

    • pentru mine e un city bike perfect mestere, nu te supara pe mine dar nu toti sint batrini de 50 de ani in corpuri de 20. eu am conditie fizica si imi place sa alerg tare prin oras. imi place minimalismul bicicletei si practicalitatea crescuta fata de o cursiera. cit despre frinele inversate… am miinile sub-dezvoltate, dar in viata mea nu mi s-a intimplat sa nu am suficienta putere sa string o frina, chiar si pe o bicicleta grea cu frine extrem de proaste, ca nu am avut prima bicicleta cu frine pe disc, am inceput cu un jeg sovietic, pegas, avon, multe mtb-uri & altele.
      va place sa intrati in sofisme de dragul contradictiei, city bike e si un bmx daca vrei sa fim sofisti, pentru ca nu e conceput pentru drumuri de tara sau de munte, dimpotriva, e produsul urbanizarii :))
      cit despre test, as vrea sa aud si cit de manevrabila e in viraje(si nu ma refer la usurinta strecurarii printre masini), cum sta cu centrul de greutate, cu geometria, cu confortul la un drum ceva mai lung…
      la mai multe articole tov. mogor!

      • Şi ca să ducem logica ta până la capăt, hai să le zicem şi la MTB-uri „city bikes” pentru că, nu-i aşa, nu te opreşte nimeni să mergi cu ele prin oraş şi mulţi chiar o fac. Ştiu, poţi să mergi cu orice bicicletă prin oraş, la fel cum poţi să mergi cu orice bicicletă pe şosea în afara oraşelor, la fel cum poţi să mergi cu orice bicicletă pe munte dacă chiar doreşti şi nu ţii prea mult la oasele tale. Dar termenul de „city bike” este de obicei înţeles de mai toată lumea ca însemnând un anumit lucru. Dacă nu mă crezi, Wikipedia is your friend.

        Cât despre condiţia ta fizică, ok, am luat la cunoştinţă şi mă declar foarte impresionat.

  3. Articolele dumneavoastra sunt foarte interesante si ma bucur ca se promoveaza acest mijloc de locomotie. Dar, daca tot faceti reclama la un magazin, mi se pare fair sa puneti un p mic de la publicitate pe undeva. Toate bicicletele pe care le-ati prezentat sunt de la Ciclop. Iar daca acesta nu este un mijloc de promovare pentru acest magazin, incercati sa prezentati si de la alte marci, nu numai cele pe care le aduce exclusiv Ciclop.

  4. O reclama de 2 bani. Sincer singurul loc unde cred ca s a dat cu respectiva bicicleta cel care a scris a fost in showroom. Daca tot s a dat atat prin oras nu a gasit un biet aparat foto sa faca 2 poze, mai ales ca poza din articol are o rezolutie mai mica decat o poza facuta cu un telefon de generatie noua …? Clar reclama de 2 bani!

  5. Astea-s de fapt un fel de “statement bikes”; in Londra vezi de fapt un fel de asortare intre stilul vestimentar si o asemenea bicicleta.
    Pentru cine zice ca nu-s city bikes, va contrazic; este, mai ales prin prisma faptului ca nu o poti incadra in alta categorie.
    Pentru Csibi: legat de industria auto britanica: DA, volanul e in dreapta si schimbatorul in stanga, dar daca tot era vorba de frane, pedalele sunt EXACT la fel. Si pana la urma cred ca poti inversa franele la Create si singur daca vrei neaparat.
    ATB

  6. Sincer, sunt cam sătul de reclame la biciclete scumpe. Mersul pe bicicletă trebuie să presupună dorința de a apela la un alt mijloc de transport, de a renunța la RATB, de a pune pe tine ceva formă fizică și, nu în ultimul rând, de a te bucura de ceea ce faci, pentru că este și o metodă de recreere. Cu ecologia o lăsăm mai moale, de când e unul ecologist cu biciclete, care se încalță în teneși de 300 de euro și ne arată cum se plimbă el pe Brompton-uri de 50 de milioane. Așadar, treburile alea de mai sus se rezolvă cu o bicicletă decentă. Eu am apelat la o bicicletă românească, nu am să dau numele ca să nu fac reclamă, care m-a costat 10 milioane (ce este românesc și sub 10 nu prea meritp luat în seamă) și sunt foarte ok cu ea. Nu mai vorbesc de mulțimea de Cube, Merida, Scott sau Trek pe care le poți găsi la mâna a doua, unele în stare foarte bună și la prețuri extrem de competitive. Ne raportăm și noi la țara asta și oferim oamenilor și alternativă corectă ca preț, sau continuăm să ținem coada sus și să le prezentăm realitatea altora? Garantez că se poate mai bine…
    Mulțumesc.

  7. Draga DeMaio trebuie sa-ti spun de la inceput ca am un DHS Cityline9 de 4 milioane jumate iar sotia mea un cityline Sophia de 4 milioane. Asta pentru a nu fi acuzat de parti pris. Sincer, esti prea incrancenat. I like tomatoes, you like potatoes. Fiecare se da pe ce-i place, daca banii nu sunt o problema.
    Iar cei de la Ciclop fac o treaba foarte buna, in sensul ca au introdus bicicletele olandeze (si stilul olandez, chiar daca sunt facute in PL sau aiurea).
    Prea multa vreme pe piata nu au existat decat Cube, Merida, Scott sau Trek pe care unii si le cumparau cu echipari de downhill sau MTB extrem, la niste preturi piperate pentru a le folosi mergand cracanati pe Magheru. Tot respectul pentru cei care se duc prin Tineretului in pauzele dintre escapadele de la munte, nu la ei ma refer aici.
    Asa ca Ciclop e benefic pentru ca face educatie, aratand ca exista si alte modele de biciclete dintre care fiecare e liber sa aleaga. O alegere informata.
    In rest, vorba celor de la Queen: “All I want to do is… bicycle”.

  8. Pingback: Euro Bike 2010: Biciclete acadea, carboane hi-tech si cum poti cuceri lumea pe doua roti » Think Outside The Box

Reply To Gino Luppo Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger