Coca-Cola finanţează un studiu care să spună că dieta nu are efect asupra greutăţii corporale

0

O ştire publicată nu demult arăta faptul că informaţia ştiinţifică este controlată de un grup restrâns de corporaţii şi edituri, astfel că studiile şi cercetările nu mai sunt tocmai de încredere – mai ales când sunt finanţate de agenţii guvernamentale sau corporaţii. Un exemplu, în acest sens, a fost tocmai dezvăluit de publicaţia Fortune Magazine.

Potrivit acesteia, compania Coca-Cola plăteşte milioane de dolari pentru a finanţa un studiu “ştiinţific” care să apere şi să promoveze, indirect, produsele companiei. Mai concret, Coca-Cola a căutat şi găsit acei cercetători care consideră că a ţine regim (a avea o dietă alimentară) nu are efecte asupra greutăţii corporale.

Aceşti cercetători susţin că pentru a fi în formă trebuie să faci mişcare, nu să ţii regim alimentar. Unul dintre ei este Steven N. Blair, vice-preşedinte al grupului Global Energy Balance Network. “Tot ce se spune în media şi presa ştiinţifică este că mâncăm prea mult, mâncăm prea mult; fast-food-ul este blamat, la fel sunt şi băuturile răcoritoare şi altele. Şi nu există nicio dovadă concretă că acestea ar fi de vină”, consideră Blair.

Acum, cercetătorul şi echipa lui au la dispoziţie 5,5 milioane de dolari din partea Coca-Cola pentru a produce un studiu ştiinţific care va spune ceea ce urmăreşte compania să transmită. Alţi oameni de ştiinţă sunt îngrijoraţi de modul în care comunitatea lor este folosită pentru a îmbunătăţi imaginea unei companii cum este, în acest caz, Coca-Cola. “Grupul Global Energy Balance Network nu este altceva decât o unealtă a Coca-Cola, iar agenda companiei este clară: să zăpăcească ştiinţa şi să distragă atenţia de la problemele de dietă”, a declarat Marion Nestle, profesor de nutriţie la Universitatea New York.

Strategia Coca-Cola pare să fie una de durată, căci nu este vorba de primul studiu finanţat şi promovat de companie. La începutul acestui an, au fost publicate mai multe articole online, în American Hearth Month, care sugerau că o doză mică de Cola poate fi o “trataţie sănătoasă” bună pentru consumator. Articolele au fost prost primite, însă. Iar Coca-Cola se confruntă, se pare, cu o scădere a vânzărilor, scrie site-ul True Activist, pe măsură ce oamenii devin mai conştienţi de alegerile lor.

 

Surse: Fortune Magazine, True Activist 1,

Foto: Susannah Ireland / The Times


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger