Organizaţiile neguvernamentale reunite sub sigla Platforma pentru Oraşe Durabile (P.O.D.) şi Coaliţia pentru Mediu din România (CMR) va prezentăm un punct de vedere referitor la importanța dezvoltării rapide a reţelei de metrou în Municipiul Bucureşti. Este un mijloc de transport care asigură deplasarea simultană a unui număr mare de călători, în condiţii de confort şi siguranţă, înregistrând şi cea mai bună viteză comercială (în jur de 35 km/h). Datorită condiţiilor din subteran, călătorii beneficiază de o climatizare naturală, aproape constantă, în toate anotimpurile anului. În 33 de ani de activitate, Metroul bucureştean nu a avut niciun eveniment major în ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei.
Credit Foto: Metroul Drumul Taberei
de Secretariatul Coaliției pentru Mediu din România și Platforma pentru Orașe Durabile
Tragem două concluzii majore: că metroul este cel mai sigur şi cel mai ecologic mijloc de transport în comun.
Lipsa unei finanţări corespunzătoare duce la mărirea perioadei de disconfort pentru populaţia din zonă, la accentuarea problemelor de mediu, prin creşterea alarmantă a emisiilor şi a zgomotului, cu repercursiuni foarte grave asupra sănătăţii populaţiei.
Un alt factor agravant este întârzierea refacerii de mediu din cauza prelungirii duratei şantierelor şi imposibilitatea eliberării perimetrelor destinate refacerii ecologice. Aceste agresiuni asupra populaţiei din zonă, în afară de sănătatea afectată, diminuează considerabil productivitatea pe care cetăţenii respectivi o au la locurile de muncă.
Considerăm total nepotrivită abandonarea, atât a locuitorilor cât şi a lucrărilor din Cartierul Drumul Taberei, în speţă Magistrala 5 de Metrou, în condiţiile în care ONG-urile au mediat continuu relaţiile dintre cetăţeni, autorităţi, constructor şi se intrase într-o normalitate nesperată.
Cetăţenii sunt foarte nemulţumiţi de abandonarea şantierului din cauza lipsei finanţării, a nerespectării angajamentelor şi promisiunilor făcute de Guvern, nemaifiind dispuşi ca aceste lucrări să se prelungească la nesfârşit.
Vă reamintim că Municipiul Bucureşti este monitorizat pe calitatea aerului de către Uniunea Europeană, putându-se declanşa procedura de infringement. Constatăm că atât P.M.B. cât şi Guvernul României sunt mult mai preocupate de trecerea Metrorex la P.M.B. decât de calitatea aerului şi datele false prin care se încearcă mascărea gradului de poluare.
Solicitarea noastră este să dezvoltaţi reţeaua de metrou aşa cum v-aţi angajat, să respectaţi finanţările stabilite anterior şi, după finalizarea reţelei, vedem cine o poate exploata mai bine.