Ciurel – un pod peste case

7

Nu e uşor să te lupţi cu autorităţile locale atunci când poate nu cunoşti legislaţia atât de bine, când lucrurile încep să se mişte deja în defavoarea ta şi când, la o primă vedere, pare că nu există alternative. Locuitorii din zona proiectului Străpungere Ciurel-A1 s-au trezit cu buldozerele la ușă. De atunci, se luptă cu autoritățile pentru a opri un proiect megaloman și inutil. Tea Teodorescu şi Tudor Vintiloiu ne prezintă povestea lor în cadrul colecției “În PAS cu implicarea”, realizată de Centrul de Resurse pentru participare publică.

 

Splaiul Independenței se termină acolo unde începe santierul pentru pasajul de la Ciurel. Casa domnului Daneș se află dincolo de această limită.

 

Text: Tea Teodorescu. Fotografii: Tudor Vintiloiu

 

O mână de oameni se pune cu municipalitatea

Începutul lucrărilor la proiectul „Penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti – Piteşti” (proiect cunoscut drept autostrada suspendată) i-a pus pe locuitorii zonei în faţa faptului împlinit: pe scurt – autorităţile pregătesc construirea unui drum care, odată finalizat, ar trebui să decongestioneze traficul de pe bvd. Iuliu Maniu.

Privit în profunzime însă, proiectul propune un drum extrem de aglomerat deoarece va aduce traficul de maşini în oraş în loc să îl fluidizeze şi să încurajeze ieşirea rapidă din oraş către centură. În plus, noul drum va pune în pericol alimentarea cu apă a Bucureştiului, din cauză că se va afla la mai puţin de 10 metri de bazinele deschise ale uzinei de apă potabilă de la Roşu şi, nu în ultimul rând, drumul urmează să fie construit la doi paşi de locuinţele lor, lucru care implică, pe termen lung, exproprieri şi despăgubiri forţate.

Cetăţenii care locuiesc în zonă şi care suportă lucrările sunt nemulţumiţi şi de faptul că, deşi sunt direct afectaţi de lucrările municipalităţii, nu au fost niciodată consultaţi, informaţi de către autorităţi sau măcar invitaţi să ia parte la discuţii, unde să-şi prezinte punctul de vedere, sau să propună soluţii. În plus, Primăria Municipiului Bucureşti nu a organizat până acum dezbateri reale în acest sens, iar cererile lor rămân fără reacţii oficiale.

Toate acestea sunt motivele pentru care, în vara lui 2011, a apărut Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere – Ciurel – A1” format din cetăţeni ai Bucureştiului care au vrut să atragă atenţia asupra proiectului municipalităţii – un proiect gândit greşit, pe mulți bani şi mai ales ilegal. Membrii Grupului de Inițiativă „Oponenţă Proiect Străpungere – Ciurel – A1” au susţinerea Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul şi Centrului de Resurse pentru participare publică (CeRe). Împreună au început să facă presiuni asupra autorităților. Ținta cetățenilor – să lupte în instanță pentru devierea proiectul municipalităţii (proiectul este unul extrem de scump și nociv pentru bucureşteni și există soluții mai ieftine și perfect realizabile) și să obțină decizii judecătorești definitive în acest sens.

Mihai Daneş este doar unul dintre locuitorii Capitalei afectat direct de Proiectul Străpungere – Ciurel – A1. Este, așa cum spune el, primul „sinistrat” al  proiectului. A aflat de proiect abia când au apărut buldozerele să sape în apropierea locuinţei sale. Podul ar urma să fie construit la doar 3 metri de balconul casei lui. Când a cerut socoteală Primăriei, i s-a spus că locuinţa lui e cea construită greşit, deşi Mihai Daneş a prezentat toate avizele şi autorizaţiile de construcţie obţinute, legal, de la Primărie. Între timp, povestea s-a complicat: din cauza construcţiilor care avansau, au apărut fisuri în structura casei, iar cei de la societatea de asigurări au refuzat să plătească despăgubiri, deoarece fisurile erau provocate de autorităţi, nu de fenomene naturale. Prin urmare, nu se încadrau la riscuri asigurate.

Casa mea, orașul nostru

Punerea propriilor case în pericol i-a mobilizat pe cetățenii din zonă. Abia după investigații și întrebări puse-n stânga și-n dreapta, oamenii și-au dat seama că soarta caselor lor e doar una dintre probleme și că toți locuitorii Bucureștiului vor fi afectați: traficul aglomerat din Militari – Iuliu Maniu nu va fi rezolvat, iar banii publici vor fi înghițiți de un proiect gândit prost. Aşa au început procesele.

În ultimii doi ani, membrii Grupului de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere – Ciurel – A1” au luptat împotriva acestui proiect, iar până acum au avut câteva victorii importante în instanţă astfel încât, cel puţin deocamdată, lucrările sunt blocate. În aprilie 2013 au reuşit să suspende definitiv Planul Urbanistic Zonal prin hotărârea judecătorească a Curţii de Apel Bucureşti. Suspendată a fost și autorizaţia de construire din 21.06.2010 emisă de Primăria Municipiului Bucureşti cu privire la Podul Hobanat peste Dâmboviţa între strada Piatra Craiului şi Şos. Virtuţii, care face parte din acest proiect. Pe lângă aceste două decizii judecătoreşti, cetăţenii se mai bazează şi pe un alt punct legal extrem de important: avizul Apa Nova S.A. pentru acest proiect este condiţionat de obţinerea de derogări de la legislaţia care stabileşte regimul şi dimensiunile de protecţie sanitară. Deocamdată, aşa cum se prezintă proiectul „Penetraţia Ciurel – A1”, lucrările nu pot primi avizul Apa Nova, deoarece Drumul Expres este aproape de limita proprietăţii Uzinei de tratare a apei potabile ROŞU, mai exact, cu infrastructura de distribuire a apei potabile. Poziţionarea Drumului Expres la mai puţin de 10 metri  de bazinele cu apă poate implica degradări ale instalaţiilor cauzate de accidente rutiere, de exemplu, şi infestarea şi poluarea apei potabile din bazinele deschise din cauza traficului rutier. Altfel spus, se pune în pericol buna funcţionare a Uzinei de Apă de la ROŞU, furnizarea apei potabile şi a calităţii acesteia. În anii 50, când s-a proiectat centrala de la ROŞU, nu s-a luat în calcul construirea unei autostrăzi în zonă.

Practic, inițiatorii proiectului l-au putut demara bazându-se pe autorizaţii de construcţie în regim de urgenţă ca să se evite astfel paşii legali. Astfel de autorizaţii, însă, se emit numai în caz de calamităţi, cum sunt de exemplu cutremurele sau inundaţiile, iar avizele se obţin pe parcurs. În cazul de faţă nu era vorba de aşa ceva.

Pe lângă ilegalitatea evidentă a proiectului, cetăţenii care fac parte din Grupul de Iniţiativă, vor să atragă atenţia şi asupra resurselor bugetare pe care le înghite proiectul. Potrivit cifrelor făcute publice de autorităţi, proiectul s-ar ridica la aproximativ 135 milioane euro, iar într-un alt document (master plan 2007) acelaşi proiect este estimat la peste 400 milioane de euro. Cu aceşti bani, spun cetăţenii, se pot găsi alte soluţii, mai sănătoase pentru bucureşteni şi care să nu depăşească limita legii. În plus, proiectul nu are nici un studiu de fundamentare, iar studiul de trafic realizat de specialiștii japonezi pentru București – „Studiul JICA”, nu recomandă acest proiect.

Soluții mai multe și mai ieftine

E foarte adevărat că decongestionarea bvd. Iuliu Maniu, motivul central al proiectului, este necesară. E un bulevard extrem de aglomerat: ajung aici mașinile care intră de pe A1, la care se adaugă traficul aglomerat de pe alte străzi: Valea Cascadelor, str. Preciziei și alte străzi adiacente, inclusiv Lujerului. E motivul pentru care cetăţenii, membrii ai Grupului de Oponenţă, au venit şi cu variante. După studii documentate, alternative ar fi construirea unui drum care să lege şoseaua Giuleşti de Centura Capitalei, sau penetraţia Preciziei – Centură, Timişoara – Centură, extinderea Ghencea – Centură (proiect care de altfel se află în lucru). De asemenea, o soluţie ar fi şi transformarea străzii Liniei în bulevard, cu  locuri de parcare, la care să se adauge pasaje pietonale pe bvd. Iuliu Maniu. Pe termen lung, o variantă mai este prelungirea metroului Preciziei către zonele comerciale şi de birouri de la ieşirea din Bucureşti. Pentru a nu aglomera intrarea în Bucureşti, o alternativă este şi amenajarea unei parcări în afara oraşului şi încurajarea navetiştilor sau a celor care vin ocazional prin Capitală să folosească transportul în comun.

Sunt soluţii ale cetățenilor – mult mai ieftine, rapid de realizat și cu impact imediat asupra traficului aglomerat din zona Militari – Iuliu Maniu.

Lucrurile se mișcă în acest moment

Datorită deciziilor judecătorești obținute până acum, cetățenii au reușit să oprească, pentru moment, cheltuirea unei sume mari din banii publici pe un proiect inutil, care se poate face mai bine altfel.

Mai jos puteți vedea fotografii ale acestei campanii într-un fotoreportaj realizat de Tudor Vintiloiu.

 

Victor Rausse, unul dintre cetățenii care se împotrivesc proiectului Ciurel, aduce îmbunătățiri casei sale. Conform proiectului, casa lui trebuie dărâmată.

Membrii Grupului de Oponenţă „Proiect Străpungere Ciurel-A1“ discută strategia de atac și compun scrisori și sesizări către diverse instituții ale statului.

Membrii Grupului de Oponenţă „Proiect Străpungere Ciurel-A1“ discută strategia de atac și compun scrisori și sesizări către diverse instituții ale statului.

Membrii Grupului de Oponenţă „Proiect Străpungere Ciurel-A1“ consultă planurile urbanistice într-una din întâlnirile lor.

Mihai Daneș, unul dintre membrii Grupului de Oponenţă „Proiect Străpungere Ciurel-A1“, discută cu jurnaliștii strânși la o conferință de presă chiar lângă șantierul din vecinatatea casei sale.

Unul dintre stâlpii viitorului pasaj suprateran văzut printr-o deschizatură în gardul de protecție al șantierului.

Panoul de identificare a șantierului, aflat chiar lângă unul dintre stâlpii viitoarei construcții, nu mai afișează nicio autorizație de construcție, întrucât aceasta a fost anulată în instanță de către Grupul de Oponenţă „Proiect Străpungere Ciurel-A1

 

Acest material face parte din colecția “În PAS cu implicarea” și va fi publicat de către CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică în catalogul serviciului permanent de asistență în advocacy – PAS. Întreaga colecție va fi publicată și pe pagina www.ce-re.ro/inpascuimplicarea.

 

Puteţi citi şi:

Respectul Georgetei

Fatalismul mioritic se vindecă cu drujba. Oamenii din spatele copacilor din Drumul Taberei

Legislația autismului a câștigat în IQ


7 comentarii

  1. Pingback: Furnica civică | TOTB.ro - Think Outside the Box

  2. Acest proiect va dobara cateva case si cativa copaci. Cei cu casele demolate vor fi despagubiti la pretul pietei banuiesc.In schimb se va decongestiona toata zona aceasta cuprinsa intre Iuliu Maniu si Chiajna-Uverturii unde se circula ingrozitor datorita faptului ca Uverturii se opreste in linia 41.
    Cartierul Militari este poate cel mai mare cartier ca si populatie, iar partea dinspre centura este in continua dezvoltare fiind construite deja zeci de blocuri su sute de case.
    Oameni bunni, nu va mai puneti in calea dezvoltarii. Sunt sute de mii de oameni care ar profita de acest drum expres,dar si cativa care vor ramane fara vechea casa, dar vor putea sa-si ia sau sa-si construiasca una noua cu banii primiti.
    Pentru Bulevardul Uranus toti au sarit cu gura ca se demoleaza case istorice. Aici ce se demoleaza? cateva casute ale unor oameni ce vor fi despagubiti?
    Nu-I mai bagati bête in roate lui Oprescu. Este cel mai bun primar de la revolutie pana in ziua da astazi.

    • Trezeste-te, bai baiatule! Oprescu e cel mai escroc primar care l-a avut Bucurestiul. Aici nu e vorba despre demolarea catorva “casute” (banuiesc ca te-ai nascut la bloc, ca, altfel, n-ai mai fi pus asa problema), ci despre un proiect extrem de scump (d’aia il face Oprescu, sunt bani multi de smenuit) si ineficient, nu va desccongestiona circulatia pe Iuliu Maniu. Iti doresc sa te trezesti cu cineva la usa si sa-ti spuna ca trebuie sa pleci din casa (apartament, cred ca d’asta ai, in bloc vechi) maine, fara sa te intrebe nimeni ce parere ai. Trebuie sa stii ca eu locuiesc la bloc, vechi, in 3 camere, nu in zona adiacenta. Da’ se vede cu ochiul liber manaria “celui mai bun primar”, si nu e singura. Domnul profesor universitar doctor Sorin Oprescu “opereaza” numai pentru buzunarul lui.

  3. Cetateanule de etnie maghiara (asta pentru “bai baiatule”), sa inteleg ca tu vrei un primar care sa nu faca nimic, astfel vei fi sigur ca nu va fura. Probabil Viorel Lis este idolul tau…
    Ca sa intelegi ca esti total debusolat si intuitia ta este egala cu zero, te informez ca stau la casa (nu in apartament), casa este noua (nu este veche) si are 4 camere (nu 3) daca iei in calcul si livingul (asa cum ai facut tu.
    Sunt de acord cu tine ca este greu sa fii in pielea celor ale caror case vor trebui demolate sau cei care vor fi prea aproape de acest nou drum.

    Hai Oprescu!

    • Stimate Dl. Daniel nu cred ca stiti exact despre ce vorbiti.
      Nu stiu cat de des circulati dvs in zona respecitva dar ca sa aduci traficul in zona aia, blochezi efectiv toata zona, care oricum se blocheaza si acum cu masinile care circula in Bucuresti. Sa iti dau un exemplu concret… Podul inceput de Basesci si terminat de Oprescu, dupa cum scrie pe o placuta de pe pod. Au spus ca o sa elimite traficul de pe Podul Grant. Ai mers pe ele ca sa vezi diferenta? Iti spun eu, Podul Grant are acelasi trafic ca si fara Podul Basarab. Iti mai zic una, Podul Basarab, desi mergi destul de repede pe el, cand vrei sa iesi ai porbleme, stai la cozi… De ce? Pentru ca 2 benzi se fac brusc 1 (UNA) la care mai adaugi cel putin una care vine pe langa pod. In comparatie cu Podul Grant, Podul Basarab, nu are intrari si iesiri suficiente, sau unde are intrare nu are iesire sau vice versa. Iti spun sigur ca la ora la care toata lumea iese de la munca faci acelasi timp daca nu mai mult, daca mergi pe Basarab, sau pe traseul normal. Deci nu a facut absolut nimic sau hai sa zic ca a facut un 5% in weekend, ca nu mai fac 10 minute de acasa pana la Victorie ci fac doar 5, ca e mai liber… in WEEKEND.
      Cat despre stat in calea progresului, daca vor sa faca, pot sa faca mai ieftin si mai bine fara sa darame casele oamenilor.
      Uite alt proiect tampit al primariei si al unori biciclisti. S-a facut blv. UrAnus, pe care au facut si piste de biciclete la fel au modificat si Calea Victoriei. Cate biciclete merg pe acolo zilnic? Pana la acele piste cum ajungi cu bicicleta? Te teleportezi? Vii cu metroul?
      Acum mai nou, oficial, este recunoscut, ca acele piste sunt cam inutile, ca oricum sunt blocate de anumiti indivizi, sau prezinta diverse obstacole. La fel ca si celelalte piste care au mai fost facute prin oras, de te duceau in cabina telefonica, in copac, in stalp, sau in diverse alte locuri unde sigur nu ai putea merge cu bicicleta.
      Cum se numeste chestia asta? Nu cumva ii spune SPALARE DE BANI? Fenomenul prin care 2 grupuri isi sustin ideile are in spate o anumita influenta. Aceea influenta mereu are de castigat, te-ai gandit vreodata la asta? Ma refer la castigat bani, si bani multi si frumosi.
      Oare podul ala, daca chiar se vrea nu se poate face pe langa lac? Sau in subteran? Exista tari in Europa, in care orasele sunt mult mai mari ca Micul Paris (Groapa de Gunoi), unde tot orasul este impanzit de tunele, orase care au istorie, au cladiri istorice, orase unde cladirile vechi NU SE DEMOLEAZA indiferent de importanta proiectului. Dar noi ne pisam pe istorie si pe cladirile vechi. Ce-i ce isi uita istoria sunt condamnati sa o repete! Te-ai gandit la asta? Ti-ar placea?
      Ei bine in orasele alea cu tuneluri, traficul la suprafata este destul de nesimnificativ, iar dintr-o parte in alta a orasului, sa zicem de la o autostrada din nord catre una din sud nu faci mai mult de 10 minute, daca traversezi orasul si nu alegi centura.
      In acest articol se mai vorbeste de un asa zis pod intre str. Piatra Craiului si Virtutii. Tu stii cum e traficul acolo acum? Tu stii ca oameni mor in ambulante sau ambulantele nu ajung la pacienti pentru ca sunt prinse in traficul din zona aia? Poate o sa spui ca trebuie sa faci loc. Ei bine zona aia este o zona foarte veche, o zona cu case, o zona istorica, pe care dumneata te pisi pe ea ca esti pentru progres. Ei bine zona aia, a fost gandita pentru un anumit volum de trafic, care acum nu face fata. Exista o straduta acolo, care aduce tot traficul din centru si il distribuie, catre Regie, Crangasi, Giulesti, Militari, Dr Taberei, Rosu.. etc.. ce zone or mai fi pe acolo. Nu ai unde sa faci loc pe o asemenea strada. Eu personal am facut o ora pe o strada de 700 de metri, daca o avea, iar in fata mea era o ambulanta cu girofarul si sirena pornita. Dupa 20 de minute in traficul acela le-a oprit.
      Nici politia nu vine acolo ca sa degajeze traficul.
      Acum cand ai toate astea, mai adu si traficul de pe A1.
      Orasul asta este prea mic pentru masinile care sunt in el. Ar trebui pur si simplu ras tot si regandit de la 0. Asta daca vrei sa stergi orice urma a istoriei Bucurestiului.
      Poate ca in zonele respective sunt oameni care si-au facut imprumuturi la banci ca sa isi faca o casa. Acum si-o termina si vine primaria si ii da afara cu buldozerul. Numai la noi in Romania facem drumurile prin proprietatile oamenilor. Pe afara nu vezi autostrada sa treaca prin oras. Dar noi nu ne simtim bine daca nu avem drumu langa casa, ca ne e greu sa ne deplasam pana pe autostrada.
      Personal cand plec pe A1, nu fac mai mult de 10…15 minute pe Iuliu Maniu.
      Dar daca ar fi sa ma duc pe … aia de Brasov, fac 10 minute de la DN1 pe centura pana urc pe autostrada. Nu mai zic ca pe aia de mare fac si 3 ore. Cum ar fi sa tragem toate autostrazile si prin casa ta ca sa ajung si eu mai repede unde am treaba.
      Cu stima,
      Un cetatean bucurestean

  4. N-are legatura cu cat fura sau nu Oprescu. Cel mai destept ar fi sa se faca pe bani europeni si atunci ar fi mai greu sa se smenuiasca. Inca ceva, cu cat trece timpul, cu atat cresc costurile, cu conservarea lucrarilor deja facute, cu proiectari si reproiectari, cu autorizatii, cu procese si alte tampenii. Daca ar fi dupa mine, nu le-as da nici un leu despagubire astora care fac galagie, numai asa, sa inteleaga si ei ca tot scandalul pe care-l fac aiurea costa. De proiect se stie de atata timp, aveau vreme sa se mute daca doreau. Despre utilitatea proiectului, numai un neavizat poate sa puna la indoiala. Cu Oprescu, fara Oprescu, puneti osul la treaba si terminati mai repede!

  5. Stimate Dl. Daniel nu cred ca stiti exact despre ce vorbiti.
    Nu stiu cat de des circulati dvs in zona respecitva dar ca sa aduci traficul in zona aia, blochezi efectiv toata zona, care oricum se blocheaza si acum cu masinile care circula in Bucuresti. Sa iti dau un exemplu concret… Podul inceput de Basesci si terminat de Oprescu, dupa cum scrie pe o placuta de pe pod. Au spus ca o sa elimite traficul de pe Podul Grant. Ai mers pe ele ca sa vezi diferenta? Iti spun eu, Podul Grant are acelasi trafic ca si fara Podul Basarab. Iti mai zic una, Podul Basarab, desi mergi destul de repede pe el, cand vrei sa iesi ai porbleme, stai la cozi… De ce? Pentru ca 2 benzi se fac brusc 1 (UNA) la care mai adaugi cel putin una care vine pe langa pod. In comparatie cu Podul Grant, Podul Basarab, nu are intrari si iesiri suficiente, sau unde are intrare nu are iesire sau vice versa. Iti spun sigur ca la ora la care toata lumea iese de la munca faci acelasi timp daca nu mai mult, daca mergi pe Basarab, sau pe traseul normal. Deci nu a facut absolut nimic sau hai sa zic ca a facut un 5% in weekend, ca nu mai fac 10 minute de acasa pana la Victorie ci fac doar 5, ca e mai liber… in WEEKEND.
    Cat despre stat in calea progresului, daca vor sa faca, pot sa faca mai ieftin si mai bine fara sa darame casele oamenilor.
    Uite alt proiect tampit al primariei si al unori biciclisti. S-a facut blv. UrAnus, pe care au facut si piste de biciclete la fel au modificat si Calea Victoriei. Cate biciclete merg pe acolo zilnic? Pana la acele piste cum ajungi cu bicicleta? Te teleportezi? Vii cu metroul?
    Acum mai nou, oficial, este recunoscut, ca acele piste sunt cam inutile, ca oricum sunt blocate de anumiti indivizi, sau prezinta diverse obstacole. La fel ca si celelalte piste care au mai fost facute prin oras, de te duceau in cabina telefonica, in copac, in stalp, sau in diverse alte locuri unde sigur nu ai putea merge cu bicicleta.
    Cum se numeste chestia asta? Nu cumva ii spune SPALARE DE BANI? Fenomenul prin care 2 grupuri isi sustin ideile are in spate o anumita influenta. Aceea influenta mereu are de castigat, te-ai gandit vreodata la asta? Ma refer la castigat bani, si bani multi si frumosi.
    Oare podul ala, daca chiar se vrea nu se poate face pe langa lac? Sau in subteran? Exista tari in Europa, in care orasele sunt mult mai mari ca Micul Paris (Groapa de Gunoi), unde tot orasul este impanzit de tunele, orase care au istorie, au cladiri istorice, orase unde cladirile vechi NU SE DEMOLEAZA indiferent de importanta proiectului. Dar noi ne pisam pe istorie si pe cladirile vechi. Ce-i ce isi uita istoria sunt condamnati sa o repete! Te-ai gandit la asta? Ti-ar placea?
    Ei bine in orasele alea cu tuneluri, traficul la suprafata este destul de nesimnificativ, iar dintr-o parte in alta a orasului, sa zicem de la o autostrada din nord catre una din sud nu faci mai mult de 10 minute, daca traversezi orasul si nu alegi centura.
    In acest articol se mai vorbeste de un asa zis pod intre str. Piatra Craiului si Virtutii. Tu stii cum e traficul acolo acum? Tu stii ca oameni mor in ambulante sau ambulantele nu ajung la pacienti pentru ca sunt prinse in traficul din zona aia? Poate o sa spui ca trebuie sa faci loc. Ei bine zona aia este o zona foarte veche, o zona cu case, o zona istorica, pe care dumneata te pisi pe ea ca esti pentru progres. Ei bine zona aia, a fost gandita pentru un anumit volum de trafic, care acum nu face fata. Exista o straduta acolo, care aduce tot traficul din centru si il distribuie, catre Regie, Crangasi, Giulesti, Militari, Dr Taberei, Rosu.. etc.. ce zone or mai fi pe acolo. Nu ai unde sa faci loc pe o asemenea strada. Eu personal am facut o ora pe o strada de 700 de metri, daca o avea, iar in fata mea era o ambulanta cu girofarul si sirena pornita. Dupa 20 de minute in traficul acela le-a oprit.
    Nici politia nu vine acolo ca sa degajeze traficul.
    Acum cand ai toate astea, mai adu si traficul de pe A1.
    Orasul asta este prea mic pentru masinile care sunt in el. Ar trebui pur si simplu ras tot si regandit de la 0. Asta daca vrei sa stergi orice urma a istoriei Bucurestiului.
    Poate ca in zonele respective sunt oameni care si-au facut imprumuturi la banci ca sa isi faca o casa. Acum si-o termina si vine primaria si ii da afara cu buldozerul. Numai la noi in Romania facem drumurile prin proprietatile oamenilor. Pe afara nu vezi autostrada sa treaca prin oras. Dar noi nu ne simtim bine daca nu avem drumu langa casa, ca ne e greu sa ne deplasam pana pe autostrada.
    Personal cand plec pe A1, nu fac mai mult de 10…15 minute pe Iuliu Maniu.
    Dar daca ar fi sa ma duc pe … aia de Brasov, fac 10 minute de la DN1 pe centura pana urc pe autostrada. Nu mai zic ca pe aia de mare fac si 3 ore. Cum ar fi sa tragem toate autostrazile si prin casa ta ca sa ajung si eu mai repede unde am treaba.
    Cu stima,
    Un cetatean bucurestean

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger