China are cea mai mare populație de utilizatori de Internet, 538 de milioane de oameni online. Dintre aceștia, 193 de milioane fac cumpărături pe Internet.
Ziua Burlacilor a fost inițiată ca sărbătoare în 1990 de cîțiva studenți chinezi, un fel deValentine’s Day pentru cei fără partenere sau parteneri. Ziua de 11 noiembrie a fost aleasă pentru această sărbătoare datorită cifrelor: 11/11, patru de 1, numărul celui singur. În această zi, tinerii singuri le cumpără potențialilor parteneri invitații la cină sau cadouri.
În timp, aceste cadouri au devenit din ce în ce mai costisitoare, în acord cu valorile chinezilor, cărora nu li se pare inadecvată asocierea materialismului cu romantismul. După cum spun sociologii, o femeie poate iubi un bărbat și pentru mașina sa, care e văzută ca una dintre calitățile sale. Astfel, de Ziua Burlacilor competiția cadourilor a escaladat, astăzi ajungîndîndu-se la daruri precum bijuterii, televizoare sau mașini.
Anul acesta, chinezii au cumpărat online cadouri în valoare de 3 miliarde de dolari, într-o singură zi. Noii lideri ai Partidului sînt mulțumiți de aceasta, politica lor fiind încurajarea consumului intern, după o perioadă în care exporturile au scăzut.