Chevron și-a lansat un ziar într-unul din orașele pe care le poluează

0

Compania producătoare de petrol și gaze naturale a creat The Richmond Standard, o publicație online care acoperă știri despre comunitatea săracă din Richmond, un orășel din California care a fost până acum subiectul știrilor doar pentru cazuri de poluare sau incendii, scrie SFGate.com. Noul ziar oferă zilnic știri locale și povești legate de infracțiuni și sport, punând accentul pe feature-uri scurte și amuzante. Spre deosebire de newsletter-ul rafinăriei operate de Chevron în Richmond, publicația scrie rar despre companie în mod direct, axându-se mai mult pe localnici și pe politicienii și afacerile locale.

 

 

Site-ul, finanțat în întregime de colosul petrolier, include însă și secțiunea “Chevron vorbește” (“Chevron Speaks”), destinată părerilor venite din partea companiei, care a avut o relație zbuciumată cu orășelul american de-a lungul vremii. Rafinăria companiei s-a confruntat cu un incediu uriaș în 2012, iar autoritățile din Richmond s-au certat în mod repetat cu Chevron, acuzând gigantul petrolier că vrea să dea țeapă orașului. În plus, oamenii care stau în preajma rafinăriei se plâng de poluarea aerului, care îi obligă câteodată să se adăpostească în locuințe. Așa că lansarea publicației media să fie primită de localnici cu o doză de scepticism. “Au existat, desigur, unele întrebări – pe care le înțelegem – în legătura cu motivele acestei inițiative”, a spus purtătoarea de cuvânt a companiei, Melissa Ritchie. “Le-am spus ‘Lăsați să treacă niște timp, intrați pe site și aveți încredere în noi'”.

Criticii văd în această mișcare o altă tentativă a Chevron, care își are sediul principal la circa 60 de kilometri de Richmond, în San Ramon, să-și consolideze poziția într-un loc în care a avut tot timpul un rol neobișnuit de mare în afacerile publice. Compania finanțează un ONG caritabil din oraș, 4Richmond, și le donează bani candidaților la alegerile locale. “E ca o campanie dintr-o țară din Lumea a Treia pentru dominarea completă a spațiului public”, a spus Andres Soto, de la Communities for a Better Environment, organizație de mediu care a luptat împotriva planurilor Chevron de a upgrada rafinăria din orășelul californian.

The Richmond Standard este creația lui Sam Singer, un guru al relațiilor publice din San Francisco celebru pentru gestionarea situațiilor de criză și a reputațiilor proaste. Aflați mai multe amănunte pe SFGate.com.

 

Puteți citi și:

Chevron a oferit pizza gratis în urma unei explozii de fracking

Chevron și BP, acuzate că ar fi deversat deșeuri radioactive în ocean


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger