Cele mai iubite țări

2

Tocmai a fost lansată a opta ediție a CBI – Country Brand Index -, care stabilește, în urma analizei mai multor coeficienți, care sunt cele mai apreciate branduri de țară din lume. Pe locul întâi se află Elveția, iar pe locul 25, Costa Rica. România nu figurează în acest clasament.

 

Coeficienții care fac ca un brand de țară să fie puternic seamănă foarte mult cu cei care dau forță brandului unei companii, reflectând, în mare, dacă oamenii ar vrea să viziteze locul respectiv și dacă ar vrea să deruleze acolo afaceri. Au fost luați în considerare mai mulți parametri:

  • sistemul de valori (libertate politică, grija față de mediu, climat legal sigur, toleranță, libertate de expresie)
  • calitatea vieții (sistemul de educație, sistemul medical, standardul de viață, siguranța, piața de muncă, dorința de a locui în această țară)
  • mediu propice de afaceri (climatul de investiții, tehnologii avansate, cadrul normativ, forța de muncă specializată)
  • patrimoniu și cultură (istorie, artă & cultură, autenticitate, frumuseți naturale)
  • turism (valoarea aferentă banilor, puncte de atracție, ofertă de cazare, mâncare)

Potrivit clasamentului, elementele-cheie care acționează ca vectori pentru forța unui brand de țară pe viitor, ar fi administrația, investițiile, capitalul uman, creșterea, sustenabilitatea și influența. Mai multe despre metodologia acestei analize puteți vedea aici.

Topul primelor zece branduri de țară pentru ultimul an arată cam așa:

  • Elveția
  • Canada
  • Japonia
  • Suedia
  • Noua Zeelandă
  • Australia
  • Germania
  • SUA
  • Finlanda
  • Norvegia

Sursa: Huffington Post

 


2 comentarii

  1. Mihai Tanase via Facebook on

    Cel mai puternic brand ? Asta :
    BRAND, branduri, s. n. (Mil.) Aruncător de mine1 (2); p. ext. proiectil de aruncător de mine. – Din n. pr. Brandt.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger