La vârsta de nouă ani, rusoaica Kristina Pimenova, considerată deja “supermodel”, a realizat performanţe dorite de multe femei de 20 sau 30 de ani din această industrie (şi nu numai). A fost numită “cea mai frumoasă din lume” de reviste internaţionale de profil, a devenit vedetă, a pozat pentru branduri celebre şi a câştigat bani. Însă există multe voci care critică exploatarea ei de către industrie, mai cu seamă sexualizarea forţată pentru un copil de 9 ani, şi spun că este îngrijorător faptul că fanii săi o numesc, deja, “femeie”.
Părinţii Kristinei sunt fostul fotbalist rus Pimenov şi supermodelul Gilkeriya Shirokova; la rândul său, fetiţa lucrează ca model încă de la vârsta de 3 ani. Are un portofoliu impresionant – Vogue, Armani, Dolce & Gabbana şi alţii. Mama ei o lua cu ea la şedinţele ei fotografice şi astfel a ajuns în atenţia lumii modei. Pe pagina ei de Facebook scrie că fetiţa “a descoperit cât de distractiv este să fii pe podiumul de prezentare şi în spectacole de modă şi iubeşte tot ce face”. Vocile care susţin cariera fetiţei spun că ea prezintă numai haine pentru copii şi că poartă machiaj foarte rar şi că, de fapt, numai pozele care apar pe contul ei de Facebook au generat controversă şi comentarii aprinse privind sexualizarea copiilor din (şi de către) industria modei.
Mama fetiţei susţine că ea se ocupă de contul Kristinei, că şterge comentariilor nepotrivite şi că fetiţa nu postează nimic pe reţeaua de socializare; pagina are un mesaj care spune că orice mesaj sau video nepotrivit pentru vârsta Kristinei vor fi şterse. Dar, spun alte voci, imaginile cu fetiţa, publice pe Facebook, pot cu uşurinţă să atragă pedofili; numărul tot mai mare de fani adulţi ai fetiţei este “îngrijorător”, consideră criticii. Kristina are, numai pe Facebook, două milioane de fani, iar pe Instagram, aproape 400.000 de abonaţi. Majoritatea o laudă ori se declară invidioşi pe trăsăturile fizice “perfecte” ale fetiţei. Însă mesaje de la adulţi, care o complimentează pentru “picioarele lungi” sau “ochii hipnotici”, care i se adresează cu “babe” sau o întreabă dacă vrea să devină un model Victoria’s Secret, sunt catalogate drept îngrijorătoare.
“Ceva este foarte, foarte greşit şi înfiorător în lumea modei, devenită atât de distantă faţă de realitate, încât prezintă un copil fără forme, încă nici intrat în pubertate, drept un simbol al stilului. Mă întreb ce mesaj trimite asta fetiţelor din toată lumea – că pentru a fi un simbol trebuie să fii drăguţă? Aceşti copii – modele când mai au timp să iasă din lumina reflectoarelor, să se joace cu copii de vârsta lor, să se distreze?”, se întreabă Amber Robertson, de la site-ul de parenting Essential Kids. Mai mulţi utilizatori Instagram au acuzat-o pe mama Kristinei că îşi exploatează copilul. “Îşi vinde fiica pentru câştigul ei personal. Foarte trist”, spun aceştia. Problema exploatării copiilor-supermodele de către industria modei nu este nouă: chiar o fostă vedetă a acestei lumi, Jennifer Sky, a dezvăluit traumele prin care a trecut şi a devenit o luptătoare pentru instituirea unei legislaţii care să protejeze copiii care lucrează în această industrie.
Surse: CBC News, Yahoo! Lifestyle, Oddity Central
Foto: Kristina Pimenova/Facebook
Puteţi citi şi:
Testimonial: ce se întâmplă cu copiii-modele din industria modei
O tânără a făcut tot posibilul să arate ca păpuşa ei preferată
Efectul Barbie: De ce femeile se urăsc atunci când se privesc în oglindă
Un comentariu
Mda, destul de foarte dubios cu modelele de la varsta asta, mai ales cand pozeaza in ipostaze care ar fi considerate fatis ca fiind erotice daca protagonistele ar avea peste 18 ani.
Cel mai mult m-am mirat in cazul unei alte fetite, Thylane Blondeau care arata incredibil de matur la varsta ei si a pozat aproape indecent