Ce suplimente nutritive dau rezultate?

7

infografic

Acid folic? Ceai verde? Omega 3? Probiotice? Vitamina D? Suplimentele nutritive pe care le clameaza intr-una mai toate produsele alimentare au fost asezate tacticos intr-un infografic al eficientei, dar si al isteriei din jurul lor.

Fiecare dintre baloanele de mai sus reprezinta utilizarea care i se da unui anumit supliment nutritiv. Cu cat e mai mare balonul, cu atat e mai popular respectivul supliment, asa cum este masurat de frecventa aparitiei pe Google. Cu cat e mai sus pozitionat un anumit balon in grafic, cu atat e mai solida dovada ca un anumit supliment nutritiv e benefic pentru o anumita utilizare.

Astfel, ceaiul verde pare campion in lupta cu colesterolul, acidul folic ofera raspuns anumitor defecte capatate la nastere, probioticele sunt eficiente daca vrem un sistem digestiv sanatos, iar vitamina D face minuni in prevenirea cancerului, dar asigura si o stare de sanatate generala buna.

Aloe vera, vitamina C, ginsengul sau akai, alte suplimente alimentare al caror nume este adesea vehiculat in spatiul web, dar nu numai, se dovedesc mai putine eficiente in lupta cu afectiunile pentru care sunt indelung laudate.

Intreg infograficul, realizat de catre Information is beautiful, poate fi consultat aici.

Tags:



7 comentarii

  1. Exista aparate care MASOARA eficacitatea suplimentilor (stiintific, nu prin hituri Google…) si sunt prezente si in Romania. Puteti verifica cat de mult va ajuta suplimentii pe care-i consumati.

  2. Da Cristian, există, şi se numesc oameni :-)))))) Cum dreacu să măsoare un aparat eficacitatea unei substanţe ingerate… poate măsoară concentraţia de substanţe active sau alţi parametri, dar nu eficacitatea. Aia se poate observa statistic prin studii clinice sau empiric prin folosirea substanţei şi monitorizarea rezultatelor.

    Iar hiturile google sînt ceva cît se poate de ştiinţific. Măsoară popularitatea unui item în cultura umană digitizată, conform unei metodologii bine pusă la punct.

  3. Ah, revin: scrie acolo in grafic ca e vorba de rezultate vizibile cand sunt luate oral, zilnic.

    Da, in cazul asta dau dreptate studiului: organismul isi ia vitaminele din mediu. Daca nu are deficiente, vitaminele luate sub forma de tablete sau altceva sunt pur si simplu eliminate.

    Asta nu inseamna ca elementele trecute acolo nu sunt eficiente – ci doar ca nu are rost sa te indopi zilnic cu ele!

    Oricum, as fi vrut sa vad niste referinte, ceva.

    Infograficele sunt tare la moda, dar pot induce usor in eroare.

Leave A Reply