Nu doar ceea ce postăm pe conturile noastre de Facebook oferă detalii despre personalitatea noastră, ci şi modul în care postăm, arată un studiu realizat de cercetători de la Universitatea Missouri. Aceştia au dezvoltat un sistem de ierarhizare a personalităţilor în funcţie de modul de utilizare a acestui instrument social media.
Sistemul arată că persoanele care iubesc riscul au tendinţa de a-şi schimba „statusul”, de a încărca fotografii şi de a interacţiona cu prietenii mult mai frecvent. Persoanele mai reţinute preferă să citescă „news feed”-urile venite din activitatea celorlalţi, dar nu pun poze şi nici nu se implică în acţiuni cu prietenii virtuali. Două tipuri de personalitate au fost, aşadar, identificate în raport cu modul de folosire a paginii de Facebook: genul care manifestă apetit pentru activitatea social media şi genul care evită implicarea; ambele tipuri, însă, folosesc Facebook-ul în mod frecvent.
„Dacă faci parte din categoria cu apetit puternic sau cu înclinaţie spre activităţi care prezintă un grad de risc, vrei să te implici în spaţii virtuale interesante, provocatoare; dacă faci parte din categoria care evită implicarea, preferi să ai o zonă de siguranţă şi experienţe virtuale în general previzibile”, explică autorii studiului. Cui foloseşte, în fapt, această analiză? În principiu, celor din domeniul publicităţii şi marketingului, care ar putea, astfel, să îşi definească mai bine comunicarea online în funcţie de tipul de produs şi tipul de audienţă căreia vor să i se adreseze. „Studiul ajută la particularizarea mesajelor publicitare sau de media. Astfel, se vor dezvolta noi strategii şi o anumită ordine în publicitatea online, iar cei care se folosesc de rezultatele studiului ar putea avea un avantaj faţă de concurenţă”, mai spun autorii cercetării, care a fost prezentată recent la evenimentul „International Communication Association Conference” din Phoenix, SUA.
Sursa şi foto: LS
Un comentariu
Captain Planet? Stirea ar fi fost mai bine scrisa de Captain Obvious!