Ce mai mănâncă lumea: supă de pământ, şerbet de pământ

2

Maestrul bucătar Toshio Tanabe a servit fel de fel de mâncăruri la restaurantul său din Tokyo, dar pasiunea lui secretă a rămas mereu pământul. Astfel că, mai nou, îşi provoacă clienţii să încerce feluri de mâncare preparate din ţărână. Din sol.

 

 

De la supă de pământ până la şerbet din pământ, un întreg festin le-a fost pregătit clienţilor în ultimele săptămâni de către maestrul bucătar japonez (foto sus). „Nu omul a creat apa, aerul şi solul. Sunt pur şi simplu parte din natură şi, în felul lor, sunt vii, ca şi noi. Ceea ce încerc eu să fac este să reflect asta prin mâncare”, explică Tanabe. Bucătarul a fost boxer în tinereţe, dar s-a reorientat înspre arta culinară şi s-a specializat în Franţa. În ultimii 20 de ani, a condus un restaurant franţuzesc în Tokyo, unde, de opt ani încoace, a început să îşi obişnuiască clienţii, încetul cu încetul, cu mostre de bucătărie bazată pe pământ.

Desigur, la început, căutarea unei surse de materie primă curată şi fără chimicale a fost dificilă. „Am fost nevoit să merg peste tot pentru a găsi pământ curat, prin munţi, departe de lume, locuri unde nu se făcea agricultură deloc. Şi, dacă am găsit aceste locuri, a trebuit să şi sap adânc în pământ pentru ce îmi era necesar”, explică maestrul bucătar. Acum, el primeşte la comandă ţărână curată, testată să nu conţină nicio urmă de substanţe chimice, plătind 2,2 lire sterline pe kilogram. Meniul pe bază de pământ cuprinde şase feluri, de la aperitiv la desert, cu tot cu „surpriza” bucătarului, un cartof cu glazură de pământ şi cu o trufă în interior. O cină de acest fel costă, cu totul, 110 dolari.

Clienţii se declară surprinşi de gustul mâncării şi de experienţa inedită pe care o încearcă. Maestrul bucătar susţine că, dincolo de gustul nou, această mâncare este şi sănătoasă, pentru că pământul ajută la digestie şi conţine multe minerale bune pentru organismul uman. „Oamenii obişnuiau să mănânce pământ, ţărână, mai demult, pur şi simplu. Şi animalele fac asta. Deci trebuie să existe un motiv. Deşi, recunosc, nu toţi clienţii sunt încântaţi sau măcar interesaţi de meniul pe bază de pământ, unii chiar îl evită cu totul, nici nu vor să audă”, recunoaşte Tanabe.

 

Sursa: Reuters

Foto: The Times

 


2 comentarii

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger