Ce e mai sănătos pentru prânz – o porție de somon sau una de lăcuste?

0

Deși pare exagerat să compari un picior de lăcustă cu o aripioară de pui, ONU a publicat un studiu prin care arată că beneficiile nutriționale ale insectelor sunt comparabile cu cele ale tipurilor de carne cu care suntem obișnuiți. Iată câte proteine, grăsimi și carbohidrați au cele mai gustate insecte comparativ cu cele mai apetisante prânzuri.

 

greier

Greierii sunt populari în meniurile din Thailanda și alte țări asiatice, iar conținutul lor de calciu îi face una dintre cele mai consumate insecte sau cel puțin încercate în Occident. “Proteinele sunt o parte importantă din valoarea lor nutrițională, dar sunt și bogați în calorii și lipide și sunt o sursă bună de vitamine și minerale”, spune May Berenbaum, directorul departamentului de entomologie de la Universitatea din Illinois. Acesta adaugă că greierii au și beneficii economice și de mediu.

Un greiere are 12,9 grame de proteine, 5,5 grame de grăsime și 5,1 grame de carbohidrați. Deși greierii conțin grăsimi, grăsimile lor sunt cele mai sănătoase, nesaturate, iar dacă mâncăm aceste insecte la grătar, grăsimea pe care o consumăm este minimă.

Comparativ, o porție asemănătoare de friptură de vită are 30,55 grame de proteine, 5,79 grame de grăsimi și 0 carbohidrați.

Lăcustele se aseamănă cu greierii, dar au o antenă mai scurtă și sunt mai active în timpul zilei. Se găsesc în zone cu multă iarbă, sunt ușor de gătit și foarte delicioase asezonate cu usturoi, ceapă, chilli sau sos de soia. Conținutul lor nutrițional face ca lăcustele să fie o gustare consistentă.

Dacă ideea găsirii, curățării și gătirii lăcustelor vă înspăimântă, un designer din Togo a realizat un aparat care crește și pregătește lăcustele pentru a fi mâncate.

Lăcustele au 20,6 grame de proteine, 6,1 grame de grăsimi, 3,9 grame de carbohidrați. La capitolul proteine, lăcustele se aseamănă cu pieptul de pui, dar au puțin mai multă grăsime.

100 de grame de piept de pui la grătar au 31,02 grame de proteine, 3,57 grame de grăsimi și 0 carbohidrați.

Cărăbușii de apă sunt insectele preferate în zonele rurale din Thailanda, pentru că sunt ușor de găsit și au un miros apetisant când sunt gătiți. Insectele se găsesc chiar și în crescătorii și vândute la piață. Copiii thailandezi sunt învățați la școală cum să crească aceste insecte la școală.

Cărăbușii de apă se găsesc în număr mare și în SUS și au rolul de a ține sub control alte insecte în zonele umede unde nu se găsesc pești care să facă acest lucru.

Cărăbușii au 19,8 grame de proteine, 8,3 grame de grăsimi și 2,1 grame de carbohidrați. La capitolul proteine, cărăbușii de apă depășesc fasolea.

100 de grame de fasole roșie conțin 4,83 grame de proteine, 0,58 grame de grăsimi și 4,72 grame de carbohidrați.

Furnicile roșii și ouăle lor sunt de multă vreme parte din alimentația estică. Aceste insecte sunt greu de cules pentru că sunt mici și greu de observat. Nici căutarea grupurilor de furnici roșii nu ajută pentru că, în această situație, furnicile își activează mecanismele de apărare care includ și mușcături. Dar chiar și mușcătura poate fi benefică, în unele culturi se crede că aceasta ameliorează durerea de articulații.

Furnicile roșii au 13,9 grame de proteine, 3,5 grame de grăsimi și 2,9 grame de carbohidrați. Insectele au mai puține grăsimi decât peștele bogat în proteine precum somonul.

100 de grame de somon conțin 25,44 grame de proteine, 8,13 grame de grăsimi și 0 carbohidrați.

Omizile sunt populare ca fel de mâncare în unele regiuni din Africa. În Zambia de Nord, insectele sunt monitorizate și există un program de recoltare. Dacă localnicii culeg prea multe omizi, se implementează limite temporare de recoltare a omizilor pentru a preveni scăderea drastică a populațiilor. Omizile afumate sunt bune de mâncat timp de trei luni, ceea ce le face ideale în zonele unde este nevoie de mâncare alternativă.

Omizile conțin 25-53 de grame de proteine, 20 de grame de grăsimi, dar nu se știe ce cantitate de carbohidrați. Unele omizi pot să aibă mai multe grame de proteine și grăsimi la gram decât curcanul, dar grăsimea omizilor este mai sănătoasă.

100 de grame de pulpă de curcan conțin 27,87 grame de proteine, 9,82 grame de grăsimi și 0,13 grame de carbohidrați.

Sursa: TIME


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger