Câți bicicliști suntem?

5

În România nu există niciun fel de statistică referitoare la numărul de biciclişti înregistraţi la nivel urban. Iar asta îi face vulnerabili în faţa nepăsării autorităţilor. Un recensământ al bicicliştilor îi poate face mai vizibili pentru toţi cei din jur. Portocala Mecanică a lansat, în acest sens, campania “Câți bicicliști suntem?”, la care pot participa toți bicicliștii, completând un scurt chestionar.

Lipsa unor cifre oficiale şi concrete referitoare la numărul bicicliştilor din oraşele din România este principalul motiv pentru care investiţiile în infrastructuri adecvate întârzie să se producă. Institutul Naţional de Statistică nu deţine niciun fel de cifre oficiale referitoare la câţi folosim bicicleta ca mijloc alternativ de transport în mediul urban. “O trecem (n.r. problema lipsei unor date statistice) pe ordinea de zi la următoarea şedinţă. Sperăm să se rezolve”, le-a spus Ileana Stroia de la biroul de statistică al INS celor de la Portocala Mecanică.

În weekend-ul care a trecut, Portocala Mecanică a realizat și o serie de testimoniale ale bicicliștilor din București:

 


5 comentarii

  1. Atentie, ca e un demers cu doua taisuri, riscant, daca scopul este sa aratam autoritatilor ca suntem destul de multi si din acest motiv am marita infrastructura adecvata. Daca le zici de exemplu ca uite, avem 10.000 biciclisti in Bucuresti, ei iti spun ca e un procent infim raportat la populatia totala si deci vor face infrastructuri cand vor fi de vreo 10 ori mai multi…. Numai ca nu vor fi foarte multi pana nu va fi infrastructura adecvata…. Abordarea corecta este sa spui autoritatilor ca ar putea fi mult mai multi biciclisti daca ar fi infrastructura adecvata, ca ei trebuie sa fie proactivi, sa creeze infrastructura care sa faca atractiv mersul pe bicicleta si sa convinga un numar mare de oameni sa treaca de la autoturism la bicicleta… Sondajul e util dar numai sub sloganul “unite cati bicilisti exista IN CIUDA SITUATIEI dezastruoase a infrastructurii specifice, legislatiei rutiere nefavorabile si altor factor…. va dati seama cati ar putea fi daca autoritatile ar realiza infrastructura adecvata?”. Astea nu sunt speculatiile mele personale, ci experienta trista concrete a multor organizatii de biciclisti din multe tari…. Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania

  2. De acord 100% cu Radu Mititean ! In Cluj spre exemplu, organizam Marsul Biciclistilor in fiecare luna, si inca MULTI-MULTI biciclisti nu stiu de eveniment, dovada clara, ca nu sunt informati de catre cei care ar putea sa faca acest lucru.
    Intrebare: De ce domnu’ Boc-Boc pune mana pe o bicicleta “gratuita” pentru clujeni in scop propagandistic, dar la servici se duce cu X5-ul? De ce primarul din Kopenhaga poate sa mearga si sa fie considerat un om civilizat? Observati diferentele?
    In Romania “Cultul automobilului” este inca in voga. Eu sincer nu vad semne de schimbare, nici la cei 24 de ani de dupa “revolutie”. Eu am fost prin Elvetia, Germania,Ungaria, si va zic, ca era Paradisul pentru mine dpdv al mersului pe doua roti. Iar romanii sunt muuuuult sub fundul broastei, si stim cu totii ca broasca isi trage fundul pe jos.

  3. Pingback: Nagy biciklis-számlálás Romániában: ne maradj ki te sem! » Think Outside The Box

  4. Pingback: Cui i-e frică de biciclişti? Sau care-i treaba cu “recensământul”? | TOTB.ro - Think Outside the Box

  5. Pingback: Câţi biciclişti suntem? Profil intermediar de biciclist | TOTB.ro - Think Outside the Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger