Nu port cască de protecţie, dar nici nu sunt un avocat înfocat al mersului fără cască (cum e tipul de la Copenhagen Cycle Chic care vorbeşte despre un complot şi o cultură a fricii când vine vorba de casca de protecţie). Nu port pentru că m-am obişnuit fără. La drum lung e obligatorie zic eu. La Eurobike am băgat de seamă că se poartă o adevărată cruciadă în favoarea lor. Şi asta pentru că Eurobike e despre sportul numit datul pe bicicletă, nu musai normalitatea numită datul pe bicicletă. Unele modele pe care le-am văzut acolo sunt de-a dreptul hype, nu mai au aproape nimic a face cu ideea de performanţă. Sunt cool, sunt chic. Sunt pentru toată lumea, zic producătorii lor. Ce-aţi purta din ce vedeţi aici? 🙂
de Cosmin Popan (Portocala Mecanică)
Şi în varianta fără cap.
Nutcase. Puţin cam patriote.
Dar mai ales asortate. În România le găsiţi de cumpărat aici.
Şi, evident, o fată care le face reclamă.
Casco. Cu fetele blondele care le fac reclamă.
Bell. În variantă Paul Frank.
Dar şi mai sobre.
Sau mai diavoleşti.
Sau mai artsy.
Şi în variantă pentru copii.
Nici un cap teafăr fără Hello Kitty. De la Ked. Care Ked pot fi găsite în România aici.
Poc, un fel de Mac-uri în lumea căştilor de protecţie. La cum arată, mă refer. Au şi o campanie de promovare mişto, cu Danny MacAskill în rolul principal.
Giro, în culori de îngheţată pe băţ.
Bern. Pentru rideri mai înverşunaţi.
Că tot ziceam de Giro. Lance Armstrong din astea purta în vremurile de glorie.
Bonus: nişte OZN-uri de contratimp de la Spiuk şi Cratoni.
Foto sus: cele mai haioase şi înfricoşătoare căşti, de la Crazy Stuff.
Puteţi citi şi:
3 comentarii
Ce-i mai hot: casca de protectie sau traumatism cranio-cerebral?
Eu port casca pentru ca am cazut deja de doua ori in cap de pe bicicleta si casca m-a scutit de un traumatism cranio cerebral prima data si nasul spart a doua oara. Daca era integrala probabil as fi scapat si cu dintii intregi. Dar nu-s un avocat infocat al castii, fiecare are dreptul sa faca ce doreste cu propria viata.
As purta Giro ala galben si Bern.
Am un Bern. E buna 😛 Giro are un prieten, full face, si e foarte multumit de el. Respect alegerea ta, ggl 🙂
Nu are rost discutia la modul general – “cu sau fara casca” – sunt situatii in care nu e nicio nevoie obiectiva serioasa, si situatii in care fara casca este un act de mare risc. Eu de exemplu nu port niciodata casca desi circul aproape zilnic in oras (Cluj-Napoca) cu bicicleta de peste doua decenii, si am facut probabil zeci de mii de km pe sosele si drumuri de munte ca cicloturist de sosea si ca mountainbike-ist. Insa daca as merge prin oras in stil sportiv, sau daca as participa la competitii, sau in ture de MTB as merge si pe single track-uri sau as face coborari in viteza, sau as merge pe sosea in pluton sau pe cursiera, sau as fi incepator sau cu gustul adrenalinei, as purta casca in acele imprejurari.
Casca ajuta de regula cand biciclistul cade fara sa fi intrat in coliziune cu un autovehicul. Cand biciclistul e lovit de un autovehicul in plina viteza, casca foarte rar ii salveaza viata sau sanatatea, pentru ca nu e construita pentru un impact de mare putere, cum e cazul castilor de motocicleta. Si mai si creste riscul de leziuni rotationale, si mai sunt destui alti factori pentru care practic toate organizatiile de biciclisti din lume, dar si multe organizatii in domeniul sanatatii publice, condamna obligativitatea de purtare a castii pe care vor sa o instituie autoritatile si subliniaza ca nu blindarea biciclistilor urbani cu echipamente de protectie este solutia pentru a reduce rata de accident. Este o intreaga literatura de specialitate pe tema asta, complet necunoscuta in Romania, unde isi da lumea cu parerea dupa ureche, cum se vede si din multe articole si comentarii din presa…
Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania (FBR), director executiv – CLubul de Ciclotruism Napoca (CCN), atat ca vechi biciclist cat si ca salvamontist si medic (care a si lucrat in serviciul de urgente, unde se aduceau accidentele grave de circulatie)
PS
Cum spuneam, nu port si nu cred ca voi purta vreodata casca, dar ii incurajez insa pe copii, pe incepatori si pe cei care circula in stil sportiv / angajat sa o poarte. In oras in special din cauza modului cum se circula in marile orase ale Romaniei la ora actuala…